اسپاتیفای به نقض کپی‌رایت متهم شد

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اسپاتیفای / Spotify در نمایشگر گوشی در جیب شلوار
اتحادیه‌ی ملی ناشران موسیقی آمریکا در نامه‌ای اعتراضی، اسپاتیفای را به نقض حقوق ناشران و کپی‌رایت متهم کرد.
تبلیغات

اتحادیه‌ی ملی ناشران موسیقی آمریکا (NMPA) نامه‌ای سرگشاده به اسپاتیفای فرستاد و این سرویس استریم موسیقی را به استفاده‌ی بدون مجوز از آثار دارای حق نشر متهم کرد.

بر اساس نامه‌ای که جزئياتش را سایت بیلبورد منتشر کرده، اسپاتیفای در حال پخش آثار موسیقی بدون مجوز در بخش متن ترانه‌ها، ویدیوها و پادکست‌های خود است.

از اسپاتیفای خواسته شده است تا محتوای بدون مجوز را از پلتفرم خود حذف کند، درغیراین‌صورت با «مسئولیت نقض کپی‌رایت» مواجه خواهد شد.

اتحادیه‌ی ملی ناشران موسیقی آمریکا ادعا می‌کند در حالی که اسپاتیفای مجوزهای لازم برای پخش و اجرای عمومی آثار را دارد، استفاده از متن ترانه‌ها و موسیقی در ویدیوها و پادکست‌ها نیازمند کسب مجوز حقوقی است و باید به طور مستقیم با دارندگان این حقوق مذاکره شود.

اتحادیه‌ی ملی ناشران موسیقی آمریکا به نمایندگی از اعضای خود خواستار حذف متن ترانه‌ها، موزیک ویدیوها و پادکست‌های بدون مجوز از این پلتفرم شده است.

سخنگوی اسپاتیفای در گفت‌و‌گو با بیلبورد، این نامه را یک «شیرین‌کاری تبلیغاتی پر از ادعاهای نادرست و گمراه‌کننده» خواند. اسپاتیفای اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۳ مبالغ زیادی را به ترانه‌سرایان پرداخت کرده و در مسیر شکستن این رکورد در سال جاری قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات