جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
زن در سایه با گوشی لوگو اپل در پس زمینه
اسپاتیفای به‌روزرسانی جدیدی را برای خرید سرویس اشتراکی ثبت کرده است که اپل آن را منتشر نمی‌کند.
تبلیغات

اسپاتیفای در به‌روزرسانی جدید خود، کاربرانی را که می‌خواهند به سرویس اشتراکی ملحق شوند، به سایت اسپاتیفای هدایت می‌کند. این تصمیم اسپاتیفای بر اساس قوانین مربوط‌به حق سرویس‌های پخش موسیقی در اروپا گرفته شده است.

در قانون مربوط‌به حق سرویس‌های پخش موسیقی در اروپا، به این سرویس‌ها اجازه داده می‌شود که روش‌های خرید اشتراک مختلفی را برای کاربران خود ایجاد کنند؛ اما ظاهراً اپل این قانون را قبول ندارد و مانع از انتشار لینک‌های خرید اشتراک اسپاتیفای می‌شود.

سرویس‌های پخش موسیقی درصورتی‌که لینکی را در اپلیکیشن گوشی آیفون و تبلت اپل قرار دهند، باید ۲۷ درصد کمیسیون به اپل پرداخت کنند؛ موضوعی که اسپاتیفای حاضر به پذیرش آن نیست.

اسپاتیفای در ۵ مارس ۲۰۲۴ (۱۵ اسفند ۱۴۰۲) به‌روزرسانی جدیدی را که شامل اطلاعاتی در مورد قیمت اشتراک‌ها و لینک هدایت به سایت این پلتفرم برای خرید اشتراک بود، ارائه کرد؛ اما در آن زمان اپل هیچ جزئیاتی را درباره‌ی سیستم جدید کمیسیون خود اعلام نکرده بود. ازاین‌رو، اسپاتیفای حاضر به پرداخت هیچ پولی به اپل نشد.

نادیده‌گرفتن به‌روزرسانی اسپاتیفای از سوی اپل، غول فناوری آمریکایی را درگیر شکایتی کرده است که اسپاتیفای در ۱۴ مارس ۲۰۲۴ (۲۴ اسفند ۱۴۰۲) به دادگاه تقدیم کرد و در آن از کمیسیون اروپا خواست تا اپل را وادار به پذیرش به‌روزرسانی جدید کند.

شکایت در نهایت به جایی نرسید و اسپاتیفای امروز یک به‌روزرسانی دیگر را ارائه کرد. به گفته‌ی اسپاتیفای، این به‌روزرسانی مطابق خواست کمیسیون اروپا است و حداقل قیمت سرویس اشتراک این پلتفرم را نشان می‌دهد و به کاربران می‌گوید که می‌توانند اشتراک‌ها را از سایت اسپاتیفای تهیه کنند.

بهانه‌گیری اپل برای شانه خالی‌کردن از پای‌بندی به قوانینی که قبلاً آن‌ها را قبول کرده بود، بیشتر برای ردگیری تعداد کلیک‌های کاربران از نسخه‌ی iOS اسپاتیفای و دریافت کمیسیون ۲۷ درصدی از این شرکت سوئدی است؛ موضوعی که فعلاً اسپاتیفای تمایلی به پذیرش آن ندارد و به دنبال راهی است که هیچ پولی به اپل پرداخت نکند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات