ویژگی پرحاشیه اسپاتیفای سرانجام دردسترس قرار می‌گیرد

یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اسپاتیفای روی گوشی مشکی و سبز
اسکرین‌شات‌های فاش‌شده از رابط‌ کاربری اسپاتیفای نشان می‌دهند که پشتیبانی از طرح Lossless سرانجام به این پلتفرم اضافه خواهد شد.
تبلیغات

کاربران اسپاتیفای از سال‌ها قبل منتظر اضافه‌شدن پشتیبانی از صدای بدون افت کیفیت (Lossless) هستند. باتوجه‌به فاش‌شدن برخی از عناصر رابط کاربری، به‌نظر می‌رسد پشتیبانی از صدای بدون افت کیفیت همچنان در دست توسعه قرار دارد و حتی ممکن است به زمان انتشار این ویژگی نزدیک شده باشیم.

درحال‌حاضر، اسپاتیفای از پخش موسیقی با حداکثر نرخ ۳۲۰ کیلوبیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند؛ اما درصورتی‌که اسکرین‌شات‌های فاش‌شده از نسخه‌ی ۱٫۲٫۳۶ این اپلیکیشن در وب‌سایت ردیت واقعی باشند، نرخ بیت به‌زودی تغییر خواهد کرد. اسکرین‌شات‌ها، بخش‌هایی از قابلیت استریم Lossless، بررسی سازگاری دستگاه و کیفیت استریم با نرخ حداکثر ۱٬۴۱۱ کیلوبیت‌برثانیه را نشان می‌دهند.

اسکرین شات اسپاتیفای با قابلیت LossLess
OhItsTom Reddit

بخش دیگری از اسکرین‌شات‌های فاش‌شده از اسپاتیفای، به کیفیت Lossless تا ۲٬۱۱۷ کیلوبیت‌برثانیه با مصرف ۱۵٫۹ مگابایت داده در دقیقه اشاره می‌کند. پشتیبانی از فرمت صوتی FLAC برای برخی آهنگ‌های خاص با کیفیت ۲۴ بیت / ۴۴٫۱ کیلوهرتز هم در این تصاویر به‌چشم می‌خورد که قبلاً در کدهای اسپاتیفای دیده شده بود.

اسکرین شات اسپاتیفای و قابلیت LossLess
OhItsTom Reddit

اسکرین‌شات‌های فاش‌شده از رابط کاربری اسپاتیفای بخشی را برای بررسی سازگاری دستگاه با ویژگی Lossless نشان می‌دهند. این ابزار به کاربر می‌گوید که دستگاه و نوع اتصال و پهنای‌ باند او امکان پشتیبانی از استریم Lossless را دارد یا خیر.

اپلیکیشن اسپاتیفای به کاربران هشدار می‌دهد که اکثر دستگاه‌های بلوتوثی از فناوری Lossless پشتیبانی نمی‌کنند و به‌جای آن از آنان خواسته می‌شود از هدفون‌های سیمی استفاده کنند یا به‌صورت بی‌سیم و ازطریق قابلیت Connect این پلتفرم به موسیقی گوش دهند.

به‌گفته‌ی کاربری که تصاویر رابط کاربری اسپاتیفای را به‌اشتراک گذاشته است، ویژگی‌های مربوط به Lossless فعلاً جنبه‌ی ظاهری دارند و کار خاصی انجام نمی‌دهند. او می‌گوید که اسپاتیفای اکنون به‌جای HiFi، این قابلیت را با عنوان Enhanced Listening توصیف می‌کند. اسکرین‌شات‌های دیگری که ظاهراً صفحه‌ی معرفی ویژگی مذکور را نشان می‌دهند، از تغییر نام HiFi به Lossless حکایت می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات