سیاست‌ خبرساز اپل با فشار اروپا تغییر کرد؛ یک هیچ به نفع اسپاتیفای

یک‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اپل / Apple طلایی سایه تاریک نیم رخ
اپل دیگر نمی‌تواند پرداخت درون‌برنامه‌ای اپ استور را به سرویس‌های استریم موسیقی تحمیل کند.
تبلیغات

از این‌ پس کاربران کشورهای اتحادیه‌ی اروپا لازم نیست برای خرید اشتراک‌ و سرویس‌های مختلف اپلیکیشن‌های موسیقی، از پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل استفاده کنند.

اپل با به‌روزرسانی صفحه‌ی قوانین اپ استور اعلام کرد که اپلیکیشن‌های پخش موسیقی گوشی آیفون و آیپد در برخی از کشورها مجهز به لینک خارجی خواهند شد تا کاربران از آن به‌عنوان روش جایگزین پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل استفاده کنند.

برنامه‌ی توسعه‌دهنده‌ی اپل ممکن است از کاربران بخواهد که آدرس ایمیل خود را جهت دریافت لینک وب‌سایت ارسال کنند. اروپا در اوایل ماه مارس (اواسط اسفند)، اپل را با جریمه‌ی ۱٫۸ میلیارد یورویی ( ۲ میلیارد دلاری) مواجه کرده بود.

کمیسیون اروپا معتقد بود اپل با به‌کارگیری سیاست‌های اپ‌ استور که فروشگاه داخلی گوشی آیفون به‌حساب می‌آید، مانع دسترسی کاربران به اسپاتیفای و سایر سرویس‌های استریم موسیقی می‌شود و این کار برخلاف قانون بازارهای دیجیتال است.

سرویس‌های استریم موسیقی قبلاً نمی‌توانستند درباره‌ی روش‌های غیر از پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل برای تهیه‌ی اشتراک اطلاع دهند و حتی امکان اشتراک‌گذاری لینک خارجی در داخل اپلیکیشن هم موجود نبود.

سیاست اپل که خلاف قانون بازارهای دیجیتال بود، متا و گوگل را نیز زیر ذره‌بین کمیسیون اروپا قرار داد. این کمیسیون از میزان پایبندی شرکت‌ها به قوانین راضی نبود و معتقد بود که مانع برقراری ارتباط و تبلیغ اشتراک‌ سرویس‌های استریم موسیقی می‌شوند و با تحمیل هزینه‌های مختلف، فعالیت‌های آن‌ها را محدود می‌کنند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات