اپل از آپدیت اسپاتیفای جلوگیری کرد؛ نقض قوانین اروپا؟

جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اسپاتیفای روی گوشی مشکی و سبز
اسپاتیفای به اتحادیه‌ی اروپا اعلام کرد که اپل از انتشار آپدیت جدید این اپلیکیشن جلوگیری کرده است.
تبلیغات

اسپاتیفای امروز در ایمیلی به کمیسیون اروپا اعلام کرد که اپل اجازه‌ی به‌روزرسانی این اپلیکیشن را نمی‌دهد. آپدیت جدید اسپاتیفای اطلاعاتی در مورد هزینه‌های جدید اشتراک اضافه و وب‌سایت اسپاتیفای را به اپلیکیشن لینک می‌کند.

کمیسیون اروپا ۴ مارس (۱۴ اسفند) اپل را حدود دو میلیارد دلار جریمه کرد و گفت که این شرکت از موقعیت خود در بازار برای جلوگیری از اطلاع‌رسانی به کاربران درمورد هزینه‌های اشتراک مقرون‌به‌صرفه‌ی سرویس‌های استریم موسیقی سوءاستفاده کرده است.

طبق قوانین ضد انحصار اتحادیه‌ی اروپا، ممانعت اپل از اطلاع‌رسانی به مشتریان در خصوص گزینه‌های اشتراک موسیقی ارزان‌تر، غیرقانونی است.

اسپاتیفای ۵ مارس (۱۵ اسفند) به‌روزرسانی جدیدی برای اپلیکیشنش ارائه کرد که شامل گزینه‌های جدید برای خرید اشتراک و گزینه‌هایی برای پرداخت بدون استفاده از خرید درون‌برنامه‌ای بود. اسپاتیفای می‌گوید که از زمان ارائه‌ی آپدیت، هیچ پاسخی از سوی اپل دریافت نکرده است.

در بیانیه‌ی اسپاتیفای که به دست ورج رسیده، آمده که عدم پاسخ‌گویی نمونه‌ی دیگری است از اینکه چگونه اپل به‌دنبال دور زدن یا عدم تبعیت از تصمیم کمیسیون است. اسپاتیفای از اتحادیه‌ی اروپا خواسته است که اپل را ملزم به تأیید آپدیت اپلیکیشن کند.

اسپاتیفای می‌گوید تأخیر به‌وجود آمده با اظهارات اپل در مورد پردازش و انتشار آپدیت‌های جدید ظرف ۲۴ ساعت در تضاد است و جدول زمانی اتحادیه‌ی اروپا را در خصوص مدت‌زمان پذیرش یک آپدیت نقض می‌کند.

اپل مدتی پیش iOS 17.4 را به‌منظور مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) منتشر کرد. از آن زمان تعدادی از شرکت‌ها اپل را متهم کرده‌اند که به‌درستی قوانین اتحادیه‌ی اروپا را اجرا نمی‌کند و به‌دنبال دور زدن آن‌ها است.

DMA به اسپاتیفای اجازه می‌دهد تا کاربران را برای خرید اشتراک به وب‌سایت خود هدایت کند و در عین حال اطلاعاتی در مورد تخفیف‌ها و همچنین تبلیغات ارائه دهد، اما باز هم اسپاتیفای باید با شرایط تجاری و سیاست‌های جدید اپل برای اجرای این تغییرات موافقت کند. اسپاتیفای اعلام نکرده که آیا شرایط جدید اپل را پذیرفته است یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات