سامسونگ برنامه‌های بزرگی برای سال ۲۰۳۰ دارد

جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سامسونگ
مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ، فلسفه‌ی جدید طراحی محصولات این شرکت را اعلام کرد.
تبلیغات

سامسونگ برای سال ۲۰۳۰ برنامه‌های بزرگی دارد. این شرکت کره‌ای می‌خواهد تا پنج سال آینده به بزرگترین تولیدکننده‌ی تراشه‌ در دنیا تبدیل شود و اکنون فلسفه‌ی جدید طراحی محصولات خود را که از سال ۲۰۳۰ به اجرا درمی‌آید، اعلام کرده است.

در رویدادی موسوم‌به Milan Design Week 2024 که شانزدهم آوریل (۲۸ فروردین) در شهر میلان برگزار خواهد شد، سامسونگ مراسم Newfound Equilibrium را با شعار «طراحی آینده برای برقراری تعادل بین انسان و فناوری» برگزار می‌کند.

براساس نوشته‌ی سم‌موبایل، تی‌ام رو، مدیرعامل بخش گوشی سامسونگ (Samsung MX)، مقاله‌ای نوشته است تا فلسفه‌ی طراحی جدید شرکت و مسائلی که قصد حل‌‌کردن آن‌ها را دارد، اعلام کند.

به‌گفته‌ی رو، سامسونگ بیش از ۱٬۵۰۰ طراح در هفت استودیو طراحی در سراسر جهان دارد. آن‌ها از فلسفه‌ی طراحی «الهام گرفته از انسان‌ها برای ساخت آینده» استفاده می‌کنند.

شعار طراحی سامسونگ از زمان شکل‌گیری بخش موبایل این شرکت در سال ۱۹۹۶ تاکنون تغییر نکرده است. با این حال، سبک زندگی مردم، تجربه‌ها و نحوه‌ی به‌کارگیری محصولات به‌طور مداوم در حال تغییر هستند و سامسونگ می‌خواهد استراتژی خود را برای آینده بهبود بخشد.

غول فناوری کره‌ای می‌خواهد با فلسفه‌ی جدید خود، محصولاتی با سه خصوصیت طراحی کند: ضروری، نوآورانه و هماهنگ. سامسونگ قصد دارد به هدف ضروری خود وفادار بماند، نوآوری ایجاد کند و با محیط زندگی کاربر هماهنگی به‌وجود بیاورد.

سامسونگ با طراحی ضروری، روی هدف و منش اصلی محصولات خود تمرکز خواهد کرد. به‌عنوان مثال، گلکسی S24 طراحی مینیمال دارد که شامل حاشیه‌های باریک است و همین زبان طراحی برای سایر گوشی‌های گلکسی استفاده می‌شود.

تلویزیون‌ سامسونگ دارای طراحی Infinity Air است که باعث می‌شود صفحه‌نمایش طوری به‌نظر بیاید که انگار در هوا شناور است. ماشین لباسشویی سامسونگ و خشک‌کن‌های شرکت دارای طراحی مینیمالیستی و کم‌حجم هستند.

طراحی نوآورانه در محصولات سامسونگ می‌تواند مصادیق مختلفی داشته باشد، مانند ترجمه‌ی همزمان در حین تماس‌ها با گلکسی S24 اولترا، ارتقاء به وضوح 8K در تلویزیون‌های Neo QLED (پنل LCD) و جاروبرقی‌هایی که به‌طور خودکار نوع کف‌پوش را شناسایی می‌کنند.

با طراحی هماهنگ، سامسونگ می‌خواهد سادگی را با فناوری SmartThings به محصولات خود بیاورد که همه‌ی دستگاه‌ها را در یک سیستم واحد ادغام می‌کند. اسپیکر سامسونگ مدل Music Frame به‌جای خودنمایی در بین لوازم منزل، با دکوراسیون خانه هماهنگ می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات