زلزله تایوان باعث کاهش تولید محصولات اپل می‌شود؟

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
فریم تیتانیومی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
زلزله‌ی تایوان برخی از بخش‌های مربوط به تولید تراشه‌های اپل را از کار انداخته است.
تبلیغات

صبح امروز زلزله‌‌ای ۷٫۴ ریشتری تایوان را لرزاند و باعث تخلیه‌ی کارخانه‌های تولید تراشه‌ی شرکت‌هایی نظیر TSMC شد. به‌نظر می‌رسد این زلزله روی کاهش تولیدات اپل تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

به‌گزارش بلومبرگ، زلزله‌ی مذکور خسارت‌های جبران‌ناپذیری به تعدادی از کارخانه‌های TSMC وارد کرده و باعث اختلال در عملکرد آن‌ها شده است. منابع محلی تایوان می‌گویند که کارخانه‌ی N3 (لیتوگرافی کلاس سه‌نانومتری) TSMC در تاینان دچار آسیب‌های ساختاری زیادی شده است و در وضعیت توقف تولید به‌سر می‌برد.

باتوجه‌به موضوعات گفته‌شده، به‌احتمال زیاد اپل در تأمین پردازنده‌ی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس دچار مشکل خواهد شد؛ زیرا تولید پردازنده‌ی سه‌نانومتری A17 Pro به شرایط پایداری نیازمند است.

بخش بزرگی از تراشه‌های موردنیاز اپل را TSMC می‌سازد و این یعنی علاوه‌بر گوشی آيفون، تولید تعداد زیادی از سایر دستگاه‌های اپل نیز کاهش خواهد یافت. TSMC اعلام کرد که در حال بررسی وضعیت است و سعی می‌کند تا برخی از خطوط تولید را تا آخر امروز مجدداً راه‌اندازی کند.

اپل برای افزایش عرضه‌ی محصولاتش به بازار میزان تولیدات خود را افزایش داده است؛ اما احتمالاً آسیب واردشده به تجهیزات TSMC عرضه‌ی برخی از دستگاه‌های اپل را به‌تأخیر خواهد انداخت یا دست‌کم دسترسی به آن‌ها را محدود خواهد کرد.

به‌احتمال زیاد زلزله‌ی تایوان به‌‌سرعت روی تولیدات اپل تأثیر نمی‌گذارد؛ زیرا کوپرتینویی‌ها عملکرد موفقی در ارتباط با منابع متعدد در زنجیره‌ی تأمین دارند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات