زلزله در تایوان؛ بزرگ‌ترین تراشه‌ساز دنیا کارخانه‌هایش را تخلیه کرد

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
مطالعه 1 دقیقه
TSMC
شرکت TSMC به‌دلیل وقوع زلزله‌ی بزرگ در تایوان، برخی از کارخانه‌هایش را تخلیه کرد.
تبلیغات

بزرگ‌ترین سازنده‌ی قطعات نیمه‌هادی جهان یعنی TSMC به‌دلیل وقوع زلزله‌ی ۷٫۴ ریشتری، برخی از کارخانه‌هایش را تخلیه کرد و کارکنان فعال در آن‌‌ها را به مکان‌های امن فرستاد.

به‌گزارش بلومبرگ، زلزله‌ی امروز بزرگ‌ترین زلزله‌ی تایوان در ۲۵ سال اخیر محسوب می‌شود. چنین اتفاقی شرکت‌هایی نظیر TSMC و UMC (رقیب محلی TSMC) را وادار کرده تا تجهیزات‌شان را به مکان‌های دیگری منتقل کنند.

بعد از زلزله‌ی موردبحث، سهام TSMC حدود ۱٫۵ درصد و سهام UMC کمتر از یک درصد کاهش پیدا کرد. TSMC اعلام کرد که تخلیه‌ی کارخانه‌ها را به‌منظور اطمینان از ایمنی کارکنانش انجام داده است.

تایوان که همیشه در معرض زلزله قرار دارد، به یکی از مهم‌ترین مراکز صنعت نیمه‌هادی تبدیل شده است. به‌گفته‌ی منابع معتبر حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد تراشه‌های پیشرفته‌ی مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند و تجهیزات هوش مصنوعی در تایوان تولید می‌شوند.

علاوه‌بر حوادث طبیعی، تهدید نظامی دائمی تایوان از سوی چین نیز مدیران صنعت نیمه‌هادی را نگران کرده است. مقامات دولت آمریکا شرکت‌های تایوانی را به دلیل موارد گفته شده به احداث کارخانه‌هایشان در نقاط جغرافیایی مختلف دعوت می‌کنند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات