ظاهراً سامسونگ عامل تأخیر در عرضه آیپد پرو است

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پنل جلو Apple iPad Pro 2022 / تبلت آیپد پرو اپل نسخه 2022
به‌نظر می‌رسد که بازدهی پایین پنل‌های سامسونگ، عامل تأخیر خوردن آیپد پرو ۲۰۲۴ اپل بوده است.
تبلیغات

گره‌خوردن بخشی از فرایند تولید آیپدهای جدید اپل به سامسونگ، دردسرساز شده است. گفته می‌شد نسل جدید آیپد پرو در ماه مارس ۲۰۲۴ (اسفند و فروردین ۱۴۰۳) عرضه می‌شود، اما شب گذشته بلومبرگ گفت این تبلت‌ها دیرتر از انتظار عرضه خواهند شد.

ظاهراً مدل‌های جدید تبلت اپل (یعنی آیپد پرو و آپید ایر) قرار است در اوایل ماه می ۲۰۲۴ (اواسط اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی شوند؛ البته هنوز هم هیچ جزئیاتی از قیمت تبلت های جدید اپل در دسترس نیست.

بر اساس گزارشی جدید، بخشی از این تأخیر به «تکنیک‌های تولید جدید و پیچیده» که اپل در تبلت‌های جدید خود به کار می‌برد، ربط دارد؛ اما نقش سامسونگ در این تأخیر، پررنگ‌تر از فناوری‌های جدید اپل است.

اپل در مدل‌های جدید تبلت خود از نمایشگر OLED استفاده می‌کند و برای تأمین آن‌ها، از سامسونگ و ال‌جی کمک می‌گیرد. ال‌جی در تولید پنل‌های ۱۳ اینچی، تقریباً نیاز اپل را تأمین کرده؛ اما در سوی دیگر، سامسونگ نتوانسته است از پس اجرای تعهدات خود برآید.

به گفته‌ی یک سایت خبری کره‌ای، عدم تأمین پنل‌های ۱۱ اینچی OLED توسط سامسونگ، اپل را به سمت همکاری با ال‌جی سوق داده است و انتظار می‌رود که این شرکت، صدها هزار پنل مورد نیاز اپل را در ماه آینده تأمین کند.

اپل جمعاً ۸٫۵ میلیون پنل OLED آیپد پرو ۲۰۲۴ را به سامسونگ و ال‌جی سفارش داده بود و در پی تحولات اخیر حالا گفته می‌شود که ال‌جی حدود ۶۰ درصد از پنل‌های مورد نیاز اپل را تأمین می‌کند.

ال‌جی استانداردهای کنترل کیفیت اپل را برای تولید نمایشگرهای بزرگ‌ با موفقیت پشت سر گذاشته است و احتمالاً سامسونگ را از میدان به در خواهد کرد.

شایعات می‌گوید که مدل‌های جدید آیپد پرو به نمایشگر اولد دولایه مجهزند که علاوه بر روشنایی بیشتر، طول عمر بالاتری نسبت‌ به نمایشگر اولد سنتی دارد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات