برای مادرت آیفون بخر؛ صحبت مدیرعامل اپل دردسرساز شد [تماشا کنید]

یک‌شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
چهره تیم کوک مدیرعامل اپل Tim Cook Apple از نمای نزدیک
صحبت کنایه‌آمیز تیم‌ کوک در سال ۲۰۲۲، بار دیگر به‌دلیل پرونده‌ی وزارت دادگستری آمریکا در مرکز توجه قرار گرفته است.
تبلیغات

یکی از صحبت‌های تیم کوک، مدیرعامل اپل، در پرونده‌ی شکایت ۸۸ صفحه‌ای وزارت دادگستری آمریکا بازتاب داده شده است. کوک در جریان کنفرانس Code 2022 پاسخ یکی از خبرنگاران را با کنایه داده بود.

لی‌کوان هانت، خبرنگار VOX، از تیم کوک در مورد پشتیبانی از RCS و بهبود پیام‌رسانی بین گوشی آیفون و گوشی‌های اندرویدی پرسید. در ابتدا تیم کوک به وضوح مخالفت خود را با چنین فرایندی اعلام کرد و گفت: «من نمی‌شنوم که کاربران از ما بخواهند در این مرحله انرژی زیادی روی آن بگذاریم،»

هانت در ادامه به کوک گفت که نمی‌تواند برای مادرش ویدیو بفرستد یا ویدیو دریافت کند. کوک در پاسخ گفت: «برای مادرت آیفون بخر.»

در متن شکایت وزارت دادگستری آمریکا، سخن تیم کوک مصداقی برای انحصارگرایی و محدود کردن رقبا در بازار گوشی‌های هوشمند عنوان شده است: «اپل از انحصار گوشی‌های هوشمند خود با تحقیر و تضعیف برنامه‌های پیام‌رسان بین پلتفرمی و گوشی‌های رقیب محافظت می‌کند.»

اپل یک‌ سال و نیم پس از سخنان کوک، تحت فشار مقامات دولت، اعلام کرد پشتیبانی از RCS را به آیفون اضافه می‌کند. بااین‌حال اپل از پیاده‌سازی سیستم رمزنگاری حداقل یک توسعه‌دهنده بین اپل مسیجز و گوشی‌های اندرویدی جلوگیری کرده است؛ اقدامی که باعث شده امنیت آیفون کاهش یابد.

اپل به بیزنس اینسایدر می‌گوید که پرونده‌ی جدید در صورت موفقیت، توانایی این شرکت را برای ایجاد فناوری‌های جدید محدود خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات