با شکایت دولت آمریکا، ۱۱۳ میلیارد دلار از ارزش بازار اپل ناپدید شد

شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
تیم کوک در حال تفکر / Tim Cook
شکایت دولت آمریکا از اپل باعث شد تا ارزش بازار این شرکت ریزش شدیدی تجربه کند.
تبلیغات

به‌گزارش بلومبرگ، شکایت دولت ایالات متحده از اپل باعث افت ۴٫۱ درصدی سهام غول فناوری آمریکایی شد و ۱۱۳ میلیارد از ارزش بازار این شرکت از دست برود.

دولت آمریکا اپل را به انحصارگرایی در بازار موبایل متهم کرده است و اعتقاد دارد که کوپرتینویی‌ها از قدرت انحصارگرایی خود برای دریافت پول بیشتر از مصرف‌کنندگان، توسعه‌دهندگان، تولیدکنندگان محتوا، هنرمندان، ناشران، کسب‌و‌کارهای کوچک، بازرگانان و افراد دیگر سوءاستفاده می‌کنند.

ازنظر دولت‌ آمریکا، اقداماتی نظیر ایجاد اختلال در «سوپراپلیکیشن‌ها» باعث می‌شود تا کاربران به گوشی آیفون وابستگی پیدا کنند. سوپراپلیکیشن‌ها سرویس‌های مختلفی را در خود جای می‌دهند و نیاز کاربران به چندین سرویس جداگانه را برطرف می‌کنند.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید که ساعت‌های هوشمند غیر اپل واچ هنگام اتصال به آیفون محدودیت‌های مختلفی دارند. درمقابل، وابستگی اپل واچ به آیفون انکارناپذیر است و همین باعث می‌شود تا کاربران اپل واچ هنگام خرید گوشی جدید، به‌ گوشی‌های اپل تمایل پیدا کنند.

رئیس بخش ضدانحصار وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید اپل سال‌ها است که در واکنش به تهدیدهای رقابتی محدودیت‌هایی ناعادلانه تعیین می‌کند و مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان و تولید‌کنندگان محتوا را زیر فشار قرار می‌دهد.

اپل اتهام‌های نسبت‌داده به خودش را درست نمی‌داند و معتقد است که این پرونده درصورت موفقیت، توانایی‌هایش را کاهش خواهد داد. اپل قبلاً با ارزش بازار سه‌تریلیون دلار لقب باارزش‌ترین شرکت جهان را ازآنِ خود کرده بود؛ اما در سال ۲۰۲۴ عملکرد نسبتاً ضعیفی از خود نشان داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات