آینده ترسناک در کمین تیم کوک؛ دولت آمریکا با درهم‌شکستن اپل ترمز آیفون را می‌کشد؟

پنج‌شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
تیم کوک / Tim Cook لباس مشکی درحال فکر کردن
یکی از مقام‌های رسمی دولت آمریکا می‌گوید که درصورت موفقیت پرونده‌ی وزارت دادگستری، امکان درهم‌شکسته‌شدن اپل وجود دارد.
تبلیغات

وزارت دادگستری ایالات متحده ساعاتی پیش پرونده‌ی سنگینی علیه اپل به‌راه انداخت و این شرکت را به‌ انحصارگرایی در بازار موبایل متهم کرد. لحظاتی پس از انتشار بیانیه‌ی مطبوعاتی دولت آمریکا، وزارت دادگستری جلسه‌ای کوتاه با حضور خبرنگاران برگزار کرد تا توضیحات تکمیلی را ارائه دهد.

براساس گزارش CNBC، یکی از مقام‌های وزارت دادگستری احتمال درهم‌شکسته‌شدن اپل را رد نکرده و گفته است که درصورت موفقیت دولت آمریکا در دادگاه، آن‌ها ممکن است به‌دنبال «رفع نگرانی ساختاری» باشند.

احتمال درهم‌شکسته‌شدن اپل در حالی مطرح می‌شود که این غول صنعت فناوری یکی از برندهای بزرگ‌ دنیا است و در بین برندهای موفق‌ و سرشناس‌ آمریکایی قرار می‌گیرد. اپل سالانه صدها میلیارد دلار گردش مالی دارد.

پرونده‌ی وزارت دادگستری در وهله‌ی اول روی گوشی آیفون تمرکز دارد؛ اما روی حوزه‌های دیگری مثل کسب‌و‌کار تبلیغات، مرورگر، فیس‌تایم و حتی بخش خبر دست می‌گذارد.

به‌نتیجه‌رسیدن پرونده‌ی جدید ممکن است سال‌ها طول بکشد و درصورت موفقیت دولت آمریکا، بی‌شک شاهد تغییراتی اساسی در سیاست‌های اپل خواهیم بود. سهام اپل در واکنش به بیانیه‌ی وزارت دادگستری ایالات متحده بیش‌ از ۴ درصد افت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات