اروپا تغییرات اکوسیستم آیفون را به دقت زیر نظر دارد؛ هشدار جدی به اپل

چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷
مطالعه 1 دقیقه
تعجب تیم کوک / Tim Cook مدیرعامل اپل Apple با دست عینک خود را لمس کرده است
رئیس بخش ضدانحصار اتحادیه‌ی اروپا به اپل اعلام کرد که همه‌ی تغییرات اکوسیستم آیفون به‌دقت بررسی می‌شوند.
تبلیغات

رئیس بخش ضدانحصار اتحادیه‌ی اروپا ضمن اعلام اینکه بازخورد‌های توسعه‌دهندگان بررسی می‌شوند، درباره‌ی رعایت همه‌ی جوانب قانون بازارهای دیجیتال (DMA) به اپل هشدار داد.

به‌گزارش رویترز، مارگارت وستاگر، رئیس واحد ضدانحصار اتحادیه‌ی اروپا، اعلام کرد که تحمیل هزینه‌های اضافی به توسعه‌دهندگان از طرف اپل، تخلف محسوب می‌شود. برخی از توسعه‌دهندگان اعتقاد دارند که رویه‌ی مالی جدید اپل برای آن‌ها زیان‌آور است.

به‌موجب قوانین جدید، توسعه‌دهندگان باید برنامه‌های خود را برای بررسی امنیتی به اپل ارسال کنند. توسعه‌دهندگانی که از فروشگاه‌های برنامه‌ی متفرقه استفاده می‌کنند، باید به‌ازای هر بار نصب برنامه‌ها بعد از یک‌ میلیون دانلود، ۵۰ سنت بپردازند.

شرکت‌های بزرگی نظیر اپیک گیمز و موزیلا و اسپاتیفای ضمن اعلام اینکه کارمزد مطرح‌شده‌ی اپل را نوعی اخاذی عنوان می‌کنند، قوانین جدید را ناعادلانه و انحصار‌طلبانه می‌دانند.

وستاگر در ادامه‌ی گفته‌های خود به کوپرتینویی‌ها هشدار داد که برای جذب کاربران به اپ استور از روش تهدید استفاده نکنند. اپل قبل‌تر اعلام کرده بود که برخی از تغییرات اعمال‌شده توسط DMA به خطرات امنیتی منجر خواهند شد.

اپل در ششم مارس ۲۰۲۴ (۱۶ اسفند ۱۴۰۲) و در قالب به‌روزرسانی iOS 17.4، به‌کاربران اروپایی گوشی آیفون اجازه داد تا از فروشگاه‌های اپلیکیشن و موتور‌های مرورگر متفرقه استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات