زلزله دوم اکوسیستم آیفون؛ تسهیل انتقال اطلاعات به اندروید و امکان حذف سافاری

پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
داینامیک آیلند آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
به‌موجب قوانین سخت‌گیرانه‌ی اتحادیه‌ی اروپا، اپل مجبور است سیستمی برای تسهیل انتقال اطلاعات از آیفون به گوشی‌های اندرویدی توسعه دهد.
تبلیغات

بر اساس پرونده‌ای جدید، اپل تا پیش از پایان سال ۲۰۲۴ به کاربران اروپایی گوشی آیفون امکان می‌دهد که مرورگر سافاری را حذف کنند و همچنین مشغول کار روی راهکاری «کاربرپسند» برای انتقال داده‌ها از آیفون به دستگاه‌های اندرویدی است. تغییر دوم تا پاییز ۲۰۲۵ اعمال می‌شود.

دو تغییر مهم آیفون نتیجه‌ی اجرایی‌شدن قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ی اروپا هستند. این قانون، اپل را به‌عنوان یک شرکت «دربان» در صنعت فناوری معرفی می‌کند و الزاماتی مهم در نظر می‌گیرد.

دیگر تغییر مهمی که در پرونده‌ی ثبت‌شده توسط اپل آمده است، شامل «راهکار جابه‌جایی مرورگر» برای انتقال داده‌ها در بین مرورگرهای یک دستگاه می‌شود. این تغییر قرار است تا پایان ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ اعمال شود.

اپل همچنین مجبور است تغییر اپلیکیشن پیش‌فرض مسیریابی را تا مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳ و فروردین ۱۴۰۴) در اتحادیه‌ی اروپا امکان‌پذیر کند.

اپل مشخص نکرده که تغییرات مورد بحث به‌صورت جهانی اعمال می‌شوند یا صرفاً محدود به کاربران ساکن در اتحادیه‌ی اروپا خواهند بود. بسیاری از الزامات DMA نظیر سایدلود صرفاً در اروپا فعال شده‌اند و احتمالاً قابلیت‌های جدید هم در انحصار کاربران اروپا باقی بمانند.

اپل در پرونده‌ی جدید می‌گوید قابلیت انتقال اطلاعات از آیفون به گوشی‌های دیگر «راهکاری است که به ارائه‌دهندگان سیستم‌های عامل موبایلی امکان می‌دهد راهکارهای کاربرپسندتر به‌منظور انتقال داده از آيفون به یک گوشی غیر اپلی توسعه دهند.» قابلیت مورد بحث قرار است بر پایه‌ی ابزارهایی که هم‌اکنون توسط شرکت‌های دیگر ارائه می‌شوند، توسعه پیدا کند.

گوگل اپلیکیشنی به نام Switch to Android دارد که داده‌هایی مثل فهرست مخاطبین، عکس‌ها و ویدیوها، اپلیکیشن‌های رایگان، پیامک‌ها و یادداشت‌ها را از آیفون به گوشی اندرویدی منتقل می‌کند. گوگل در صفحه‌ی پشتیبانی Switch to Android اعلام کرده است که امکان انتقال یک‌سری از داده‌ها نظیر اپلیکیشن‌های پولی، بوکمارک‌های سافاری و آلارم‌ها وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات