پاسخ اپل به انتقادها: کاملاً با قانون DMA اروپا سازگار شده‌ایم

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک / Tim Cook مدیرعامل اپل Apple با پیراهن مشکی
اپل با موضع‌گرفتن علیه انتقادها، اعلام کرد که تغییرات iOS 17.4 کاملاً با قانون DMA اروپا هم‌راستا هستند.
تبلیغات

اپل با انتشار سیستم‌عامل iOS 17.4 تغییراتی گسترده در اکوسیستم گوشی آیفون اعمال کرد که همه‌ی آن‌ها نتیجه‌ی تبعیت از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ی اروپا بودند. این تغییرات شامل فراهم‌سازی امکان فعالیت فروشگاه‌های جایگزین اپ استور و سیاست‌های تجاری جدید برای توسعه‌دهندگان و پشتیبانی از موتورهای متفرقه‌ی مرورگر می‌شود.

زمان کوتاهی پس از انتشار اولین بتای عمومی iOS 17.4 برخی از شرکت‌های بزرگ ازجمله متا و اپیک گیمز و اسپاتیفای شروع‌ به انتقاد از اپل کردند. آن‌ها معتقدند که اپل به درستی با DMA سازگار نشده است و قصد دارد این قانون پراهمیت را دور بزند.

به‌گزارش رویترز، وکیل اپل امروز در جلسه‌ی استماع شرکت کرد تا بگوید که تغییرات iOS 17.4 چهارچوب‌های DMA را رعایت می‌کنند و ادعاهای متا و اپیک گیمز حقیقت ندارند.

کایل اندیر، وکیل اپل، خطاب به اتحادیه‌ی اروپا گفت: «ما قبل از هرچیز، اطمینان حاصل کردیم که در چهارچوب قوانین عمل کنیم. سپس این کار را به‌شکلی انجام دادیم که با ارزش‌هایمان هم‌راستا باشد... فکر می‌کنم که توانسته‌ایم به این هدف دست پیدا کنیم.»

اندیر درادامه گفت که اپل تلاش کرده است هنگام اعمال تغییرات، در وهله‌ی اول روی کاربران تمرکز کند نه توسعه‌دهندگان: «این بدین‌معنی نیست که روی آثار توسعه‌دهندگان تمرکز نکرده‌ایم. با‌این‌حال، با دقت بررسی می‌کنیم که همه‌ی این تغییرات مختلف چه آثاری روی تجربه‌ی کاربری‌ای می‌گذارند که در ۱۶ سال اخیر ازطریق آیفون ارائه داده‌ایم.»

اپل مدت‌ها قبل از انتشار نسخه‌ی نهایی iOS 17.4 فهرست تغییرات این سیستم‌عامل و نحوه‌ی تبعیت از قانون جدید اروپا را اعلام کرد. البته این شرکت از زمان اعلام فهرست اولیه، برخی از استراتژی‌هایش را تغییر داده است. یکی از تغییرات بزرگ‌، به فراهم‌سازی امکان دانلود مستقیم اپلیکیشن از وب‌سایت توسعه‌دهندگان مربوط می‌شود.

اینکه اتحادیه‌ی اروپا در‌نهایت استدلال‌های اپل برای تبعیت از DMA را می‌پذیرد یا نه، فعلاً مشخص نیست. اروپا در آینده‌ای نه‌چندان دور نظر نهایی‌اش را اعلام می‌کند. درصورت تشخیص تخطی از قوانین، اپل ممکن است با جریمه‌ی سنگین روبه‌رو شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات