مسابقات کشتی کج برای اولین‌بار در نتفلیکس پخش می‌شوند

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
رومن رینز ستاره کشتی کج WWE با لباس مشکی
از‌این‌پس برای دیدن کشتی‌کج باید به نتفلیکس سر زد؛ چون این مسابقات هیجان‌انگیز قرار است از شبکه‌های کابلی خارج شوند.
تبلیغات

در قراردادی تاریخی، Monday Night Raw به‌عنوان مهم‌ترین برنامه‌ی کشتی کج یا کشتی حرفه‌ای شرکت ورلد رسلینگ اینترتیمنت (WWE)، پس از ۳۰ سال پخش هفتگی در تلویزیون، سال آینده‌ی میلادی خانه‌ی خود در شبکه‌ی کابلی USA Network را به مقصد نتفلیکس ترک می‌کند.

از اهمیت این اتفاق همین بس که برای دهه‌ها Raw پرمخاطب‌ترین برنامه‌ی هفتگی شبکه‌ی کابلی USA Network متعلق به NBCUniversal بوده است. این غول رسانه‌ای اخیراً جنگ مناقصه‌ای حق پخش مسابقات Raw را به نتفلیکس باخته است.

بنابر بیانیه‌ی نتفلیکس، این پلتفرم در مهم‌ترین قدم خود در حوزه‌ی پخش زنده‌ی محتوای ورزشی، حق پخش Raw در ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، آمریکای لاتین و دیگر مناطق را به‌دست آورده است. مشارکت غول استریم آنلاین با WWE به‌مدت ۱۰ سال پایدار خواهد ماند و در این مدت تا ۵ میلیارد دلار خرج روی دست نتفلیکس می‌گذارد.

علاوه‌بر Raw، حق پخش دیگر برنامه‌های پرطرفدار WWE نظیر SmackDown وNXT و رویداد‌های ماهانه‌ای مانند WrestleMania و SummerSlam نیز به نتفلیکس رسیده است. با‌این‌حال، حق پخش این برنامه‌ها در ایالات متحده دراختیار NBC و پلتفرم Peacock باقی می‌ماند.

WWE درحال‌حاضر Raw و دیگر برنامه‌هایش را به‌صورت مستقل تولید می‌کند. این یعنی نتفلیکس فقط باید فید ارائه‌شده‌ی این شرکت را پخش کند. در سال گذشته‌ی میلادی، این پلتفرم روی بهبود توانایی‌های خود در پخش زنده‌ی محتوا کار کرده است.

معامله‌ی این‌چینی نشان‌دهنده‌ی تغییر سریع معادلات در حوزه‌ی پخش زنده‌ی محتوای ورزشی و کوچ آن‌ها به پلتفرم‌های آنلاین و تلاش‌های بی‌سابقه‌ی نتفلیکس برای گسترش محتوای خود در بحبوحه‌ی شدید‌تر شدن رقابت‌ها است.

برای WWE همکاری با نت‌فلیکس حکم درآمد بادآورده و دسترسی به مخاطبان جهانی این پلتفرم را دارد. از ابتدای ۲۰۲۵ طرفداران وفادار باید برای تماشای سوپراستار‌های محبوب خود، هر هفته به اکانت نتفلیکس خود سر بزنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات