غرفه گیگابایت در CES 2024؛ ترکیب هوش مصنوعی با سرور و سیستم‌های گیمینگ

یک‌شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
نمایی از برخی محصولات برند گیگابایت در نمایشگاه CES 2024
گیگابایت در نمایشگاه CES امسال، محصولات قدرتمندی را با تمرکز بیشتر بر هوش مصنوعی ارائه کرد.
تبلیغات

حضور گیگابیت در نمایشگاه CES با عرضه‌ی محصولات متنوعی همراه بود و یکی از آن‌ها، چهار سرور پیشرفته‌ی کلاس HPC جدید این برند است که سازگاری بهتری با مدل‌های هوش مصنوعی دارد.

سرور G383-R80 دارای حافظه‌ی یکپارچه HBM3 با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت است و می‌تواند داده‌های بزرگ را به‌صورت لحظه‌ای تجزیه‌وتحلیل کند. این سرور از پردازنده AMD مدل Instinct MI300X استفاده می‌کند.

سرور G593 گیگابایت مجهز به گرافیک اندویدیا مدل HGX H100 8-GPU است و در معیارهای شاخص MLPerf (معیار اندازه‌گیری بر اساس یک مدل زبانی بزرگ با ۶ میلیارد پارامتر) در تجزیه‌وتحلیل و آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، عملکرد بسیار خوبی دارد.

نمایی از سرورهای پیشرفته HPC جدید گیگابایت در نمایشگاه CES 2024

دو سرور پیشرفته‌ی دیگر گیگابایت شامل XH23-VG0 و G493-SB0 به‌ترتیب از ابر تراشه‌ی انویدیا مدل Grace Hopper و پردازنده‌های گرافیکی پرقدرت استفاده می‌کنند.

سرور XH23-VG0 گیگابایت، دارای طراحی ماژولار MGX است و درگاه‌هایی از نوع FHFL را برای اجرای برنامه‌های بزرگ هوش مصنوعی ارائه می‌کند. سرور G493-SB0 از فعالیت‌های مختلف مانند هوش مصنوعی، رندرگیری یا اجرای گرافیک سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند.

برند گیگابایت در نمایشگاه CES 2024، با ارائه محصولات مبتنی بر فناوری خنک‌کننده‌ی مستقیم مایع (DLC) و خنک‌کننده‌ی غوطه‌ور از جمله مجموعه‌سرور و خنک‌کننده‌ی A1P0-EA0، بخشی از فعالیت خود در راستای کمک به حفظ محیط‌‌زیست را معرفی کرد.

نمایشگاه CES 2024 میزبان دو مدل گیمینگ لپ تاپ گیگابایت از سری AORUS شامل دو مدل 16X و 17X با نمایشگرهای ۱۶ و ۱۷ اینچی بود. این دو لپ تاپ از پردازنده اینتل نسل ۱۴ سری HX و گرافیک انویدیا سری ۴۰ پشتیبانی می‌کنند.

لپتاپ گیگابایت AUROS 2024

علاوه بر لپ‌تاپ‌های سری AORUS، دو مدل لپ تاپ گیگابایت از سری G نیز در نمایشگاه CES امسال رونمایی شدند که از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند؛ اگرچه هنوز قیمت لپ تاپ جدید این برند در دو سری AORUS و G مشخص نشده است.

سرور S183-SH0، محصول دیگری از برند گیگابایت در نمایشگاه CES 2024 بود که به‌عنوان یک محصول اختصاصی برای پیاده‌سازی مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) معرفی شد. این سرور، دارای ۳۲ فضای ذخیره‌سازی SSD است.

غرفه‌ی گیگابایت در نمایشگاه CES امسال از محصولاتش در حوزه سرورهای مبتنی بر فضای ابری نیز رونمایی کرد. سرور ابری R163-P32 که مجهز به پردازنده‌های AmpereOne است و تا ۱۹۲ هسته دارد و سرور E163-S30 با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G؛ دو محصول گیگابایت در این حوزه بودند.

گیگابایت در نمایشگاه CES امسال و در حوزه‌ی اینترنت اشیا و تلفیق آن با هوش مصنوعی نیز ایده‌های جالبی را برای هوشمندسازی بهتر و مؤثرتر در بخش‌هایی مانند سیستم‌های رانندگی خودکار ارائه کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات