سامسونگ به‌دنبال تصاحب شرکت‌های بزرگ است

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
مطالعه 1 دقیقه
شرکت سامسونگ
سامسونگ به دنبال اضافه کردن شرکت‌های بیشتری به مجموعه‌ی خودش است و می‌خواهد شرکتی فعال در زمینه‌ی رباتیک را بخرد.
تبلیغات

سال ۲۰۲۳ برای سامسونگ سال دشواری بود، زیرا سودآوری این شرکت نسبت‌به سال قبل از آن با افت شدیدی به‌دلیل کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های رم مواجه شد. با این حال، کره‌ای‌ها به دنبال انجام سرمایه‌گذاری‌های بیشتری برای تضمین آینده‌ی کسب‌وکار خود هستند و بر همین اساس، قصد دارند چند شرکت مهم را تصاحب کنند.

سامسونگ ممکن است امسال برنامه‌های جسورانه‌ای برای تملک و ادغام‌ استارتاپ‌های نوآور را آغاز کند. غول کره‌ای سال گذشته شرکت‌های eMagin و Roon را تصاحب کرد که به‌ترتیب تولیدکننده‌ی پنل‌های OLED و پلتفرم موسیقی هستند، اما خرید این دو کسب‌وکار برای سامسونگ کافی نیست.

جان-هی هان، معاون مدیرعامل سامسونگ، در نمایشگاه CES 2024 اعلام کرد که آن‌ها در مدت سه سال گذشته در ۲۶۰ استارتاپ در زمینه‌ی هوش مصنوعی، بهداشت دیجیتال، الکترونیک، فین‌تک و رباتیک سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

هان در ادامه افزود: «امسال محیط کسب‌وکار دشوارتر از قبل می‌شود، اما سامسونگ با دید بلندمدت، به دنبال جذب استعدادها، تصاحب فناوری‌ها و انجام سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر برای تضمین آینده‌ی خود خواهد بود.»

گزارش‌ها نشان می‌دهند که سامسونگ می‌خواهد شرکت Rainbow Robotics را تصاحب کند، اما مذاکرات هنوز به خرید نهایی منجر نشده‌اند. سامسونگ هم‌اکنون ۱۴٫۸۳ درصد از سهم این شرکت را در اختیار دارد.

سامسونگ در نمایشگاه CES 2024، محصولات شگفت‌انگیز و هوشمندی را در بخش لوازم خانگی، تلویزیون‌، لپ‌تاپ‌ و گجت‌های پوشیدنی معرفی کرد. در تاریخ ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) نیز سری گوشی سامسونگ مدل گلکسی S24 در رویداد آنپکد رونمایی خواهد شد که ویژگی‌های جدیدی را با استفاده از هوش مصنوعی در دستگاه فراهم می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات