انویدیا برای ساخت تراشه با ویتنامی‌ها توافق امضا می‌کند

یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
مطالعه 1 دقیقه
لوگو انویدیا Nvidia روی ساختمان آسمان آبی
گفته می‌شود که جنسن هوانگ، رهبر تیم سبز قرار است در جلسه‌ای با شرکت‌های ویتنامی فعال در صنعت نیمه‌هادی توافق همکاری امضا کند.
تبلیغات

به گزارش رویترز، انویدیا، غول تراشه‌ساز آمریکایی قرار است در جلسه‌ای که روز دوشنبه در هانوی برگزار خواهد شد، توافق همکاری در زمینه‌ی تولید قطعات نیمه‌هادی با شرکت‌های فناوری و مقامات ویتنام را بررسی کند.

ویتنام، کشور جنوب‌شرق آسیا که میزبان کارخانه‌های بزرگ تولید تراشه‌ از جمله بزرگترین خط تولید جهانی اینتل است، سعی دارد در زمینه‌ی طراحی و احتمالاً ساخت تراشه‌ها گام‌های بزرگی بردارد، زیرا تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین فرصت‌هایی برای ویتنام در این صنعت استراتژیک ایجاد کرده است.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، قرار است با نمایندگان دولت و شرکت‌های ویتنامی دیدار و راه‌های تقویت صنعت نیمه‌هادی در ویتنام و همکاری بالقوه‌ی تیم سبز با شرکت‌های فناوری ویتنامی را ارزیابی کند.

FPT و Vingroup، شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودروهای برقی VinFast و شرکت دولتی Viettel گفته‌اند که قرار است در جلسه‌ی دوشنبه با انویدیا حضور داشته باشند، اما در مورد هرگونه توافق احتمالی اظهار نظر نکردند.

وزارت سرمایه‌گذاری ویتنام که میزبان این رویداد خواهد بود، به درخواست‌ها برای اظهار نظر فوری پاسخ نداد.

انویدیا که تراشه‌های هوش مصنوعی و پردازنده‌های گرافیکی تولید می‌کند، قبلاً با شرکت‌های فناوری برجسته‌ی ویتنامی همکاری کرده است تا هوش مصنوعی را در سرورهای ابری، خودروسازی و بهداشت پیاده‌سازی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات