مدیرعامل انویدیا: صنعت تراشه آمریکا تا ۲۰ سال دیگر مستقل نمی‌شود

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جنسن هوانگ
مدیرعامل انویدیا اعلام کرد که این شرکت آمریکایی یک تا دو دهه با استقلال زنجیره‌ی تأمین تراشه‌های خود فاصله دارد.
تبلیغات

ایالات متحده می‌گوید که مأموریتش برای دستیابی به استقلال زنجیره‌ی تأمین تراشه ۱۰ سال طول خواهد کشید. جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، معتقد است که استقلال تراشه امکان‌پذیر است؛ اما با توجه به این نکته که ممکن است تا دو دهه طول بکشد.

به گزارش بلومبرگ، هوانگ در کنفرانس DealBook نیویورک تایمز گفت که موفقیت انویدیا و محصولات آن به‌جز مرکز تولید اصلی‌شان یعنی تایوان که محل استقرار صنعت نیمه‌هادی TSMC است، به اجزای بسیاری در سایر نقاط جهان بستگی دارد. هوانگ گفت: «ما بین یک دهه تا دو دهه با استقلال زنجیره‌ی تأمین فاصله داریم.»

سال گذشته جو بایدن «قانون تراشه‌ها و علم» را امضا کرد. قانونی دو حزبی که ۵۳ میلیارد دلار در صنعت نیمه‌رسانای آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند.

لوگو انویدیا / Nvidia روی گرافیک طلایی

طبق گزارش اتاق بازرگانی ایالات متحده (COC)، بخش عمده‌ای از قانون تراشه‌ها بر برنامه‌ی ۳۹ میلیارد دلاری صنعت نیمه‌هادی متمرکز است؛ اما چندین برنامه‌ی مکمل و مهم دیگر را نیز شامل می‌شود که باید در اولویت قرار گیرند.

COC می‌گوید که نیروی کار ماهر، با تجربه و با استعداد برای این صنعت بسیار مهم است و اولویت بیشتری باید به تأمین مالی بخش علمی داده شود.

وزارت بازرگانی آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور و مهر)، مقررات نهایی را برای اجرای اقدامات امنیت ملی توسط قانون تراشه‌ها و علم صادر کرد. طبق قوانین نهایی، گسترش ظرفیت تولید محصولات نیمه‌هادی از جمله تولید ویفر، در کشورهای خارجی (مانند چین) به مدت ۱۰ سال ممنوع است. همچنین دریافت‌کنندگان وجوه از انجام فعالیت‌های مشترک یا صدور مجوز تحقیقات یا فناوری‌ با شرکت‌های خارجی مورد نظر منع می‌شوند.

هوانگ درمورد چین نیز صحبت کرد. درباره‌ی اینکه ایالات متحده برای جلوگیری از صادرات تراشه‌های A800 و H800 و همچنین کارت گرافیک انویدیا RTX 4090 و مدل‌های دیگر کارت گرافیک به چین، محدودیت‌های جدیدی اجرا کرده است. هوانگ می‌گوید انویدیا تراشه‌های جدیدی را تولید می‌کند که با آخرین محدودیت‌ها مطابقت دارند؛ اما عرضه‌ی قدرتمندترین آن‌ها، یعنی تراشه‌ی H20، به تعویق افتاده است.

حدود ۲۵ درصد از درآمد دیتاسنتر تیم سبز از چین است. اخبار اخیر نشان می‌دهد که فروش در این کشور آسیایی در سه ماه آینده به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.

هوانگ در پاسخ به این سوال که آیا انویدیا باید به تجارت با چین ادامه دهد، گفت: «ما شرکتی هستیم که برای تجارت ساخته شده است. بنابراین سعی می‌کنیم با هرکسی که می‌توانیم تجارت کنیم. از سوی دیگر، امنیت و رقابت ملی ما نیز حائز اهمیت است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات