مرد تایوانی خستگی‌ناپذیر؛ جن سون هوانگ می‌خواهد تا ۴۰ سال دیگر نیز انویدیا را رهبری کند

چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
جن سون هوانگ / Jensen Huang / مدیرعامل انویدیا درحال سخنرانی با لباس مشکی
جن‌سون هوانگ که ۳۰ سال است انویدیا را رهبری می‌کند، می‌خواهد تا ۴۰ سال دیگر نیز همچنان مدیرعامل این شرکت باشد.
تبلیغات

جن‌سون هوانگ هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل فعلی انویدیا است. انویدیا در دوران رهبری هوانگ به یکی از برترین شرکت‌های صنعت تراشه تبدیل شده و همزمان در حوزه‌های جدیدی مثل هوش مصنوعی ورود کرده و به رشد صنعت تراشه نیز کمک قابل‌توجهی کرده است.

بر اساس گزارش ویدیوکاردز، مدیرعامل انویدیا پنجاه‌و‌نهمین فرد ثروتمند دنیا است و دارایی خالصش به حدوداً ۲۳٫۵ میلیارد دلار می‌رسد. هوانگ ۳۰ سال است که انویدیا را مدیریت می‌کند و ظاهراً هیچ برنامه‌ای برای بازنشستگی ندارد. او می‌خواهد انویدیا را تا سه یا چهار دهه‌ی دیگر نیز رهبری کند. تا آن زمان سن جن‌سون هوانگ به ۹۰ سال خواهد رسید.

داستان برند: انویدیا؛ غول آمریکایی پردازنده های گرافیکی
داستان برند: انویدیا؛ غول آمریکایی پردازنده های گرافیکی
مطالعه '9

جن‌سون هوانگ می‌گوید با وجود سال‌ها مدیریت، همچنان پرشور و پرانرژی است. او مهندسان انویدیا را افرادی شگفت‌انگیز خطاب می‌کند و می‌گوید که همیشه از آن‌ها الهام می‌گیرد: «دقیقاً نمی‌دانم که تا چه زمانی می‌توانم ادامه دهم، اما احتمالاً سه تا چهار دهه. چهار دهه‌ی بعد، من رباتیک خواهم بود و شاید حتی سه تا چهار دهه‌ی بعد نیز کارم را ادامه دهم.»

جن‌سون هوانگ در مصاحبه‌ی جدیدش درباره‌ی تغییراتی که بازار پردازنده‌های گرافیکی تجربه کرده است، صحبت کرد. پس از پایان قرنطینه‌های کرونا، فروش پردازنده‌های گرافیکی افت کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد که این بازار تا حدی به ثبات رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات