مدیرعامل انویدیا: نگرانم شرکتم شکست بخورد

پنج‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا در جلسه نخست وزیری هند با کت چرم مشکی
جن‌سون هوانگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا، با وجود گذراندن سختی‌های بسیار همچنان نگران است که روزی شرکتش شکست بخورد.
تبلیغات

جن‌سون هوانگ شرکت انویدیا را تأسیس کرده و در طول سی سال کمک کرده تا شرکت با سرمایه‌ی اولیه‌ی ۴۰ هزار دلاری، به یکی از ۱۰ شرکت بزرگ جهان بر اساس ارزش بازار تبدیل شود؛ اما با وجود ارزش ۱٫۱۹ تریلیون دلاری، مدیرعامل تیم سبز همچنان نگران است که روزی انویدیا شکست بخورد.

طبق گزارش اینسایدر، هوانگ اعترافات خود را در اجلاس DealBook 2023 نیویورک تایمز انجام داد، جایی که اندرو سورکین، عضو نیویورک تایمز، از هوانگ پرسید که چرا مدام در مورد چگونگی انجام هر کاری برای سرپا نگه داشتن شرکت صحبت می‌کند.

هوانگ گفت چالش‌هایی که انویدیا در گذشته با آن‌ها روبرو بوده است، این احساس را برای او ایجاد کرده است که شرکت دوام نخواهد آورد. در سال ۱۹۹۵، پس از شکست تجاری اولین تراشه خود یعنی NV1، انویدیا تقریباً ورشکست شد و مجبور شد نیمی از کارمندان خود را اخراج کند. در آن زمان شرکت تنها با با ۴۰ نفر کارمند به دفتر کوچکتری نقل مکان کرد. از آن زمان انویدیا تجربه‌های نزدیک به ورشکستگی دیگری نیز داشته است.

هوانگ گفت: «من فکر می‌کنم وقتی یک شرکت را از پایه می‌سازید و سختی‌های واقعی را تجربه کرده‌اید و واقعاً چندین بار تقریباً ورشکستگی را تجربه کرده‌اید، این احساس در شما باقی می‌ماند.»

در سال ۲۰۲۱، هوانگ پس از اینکه به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد سال انتخاب شد، روی جلد مجله‌ی تایم قرار گرفت. او در نظرسنجی «محبوب‌ترین مدیرعامل» در ماه اکتبر (مهر و آبان) در صدر قرار گرفت. قیمت سهام انویدیا بر پایه هوش مصنوعی، او را به یکی از ۳۰ ثروتمند جهان با دارایی خالص ۴۴ میلیارد دلار تبدیل کرد. این موفقیت باعث احساس خوبی در افراد می‌شود، اما در مورد هوانگ اینطور نیست.

هوانگ گفت: «من مغرور و با اعتماد به نفس از خواب بیدار نمی‌شوم. من با نگرانی از خواب بیدار می‌شوم.»

رئیس انویدیا همچنین در مورد رقبای شرکت خود در صنعت مانند AMD، اپل، سازنده گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک و اینتل صحبت کرد. هوانگ گفت: «فکر نمی‌کنم مردم به‌دنبال بیکارکردن من باشند. آن‌ها احتمالاً مشغول به کار و تلاش هستند.»

هوانگ ادامه داد: «من در این شرایط زندگی می‌کنم که تا حدودی ناامید و تا حدودی آرزومندم. زندگی در نگرانی دائمی، مزایای خود را دارد. من فکر می‌کنم در طول سختی‌ها، تمرکز بیشتر است. وقتی تمرکز بیشتری داشته باشید، می‌توانید عملکرد بهتری داشته باشید.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات