میلیاردر چینی خواهان تغییرات گسترده در علی‌بابا شد

چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
جک ما Jack Ma با کت شلوار
جک ما، بنیان‌گذار علی‌بابا، خواستار تغییرات گسترده در این شرکت شده است تا غول چینی بتواند رقابت‌پذیری خود را حفظ کند.
تبلیغات

طبق گزارش فایننشال‌تایمز، جک ما، بنیان‌گذار علی‌بابا، از این شرکت خواست تا تغییر کند. غول تجارت الکترونیکی که او تأسیس کرده است، تلاش می‌کند تا از رقیبان چینی‌اش پرطرفدارتر شود.

نتایج مالی سه‌ماهه‌ی سوم هلدینگ PDD، رقیب تازه‌کار علی‌بابا، نشان می‌دهد درآمد آن‌ها تقریباً دو برابر شده و به ۹٫۴ میلیارد دلار رسیده است. کارمندی از علی‌بابا به این موضوع اشاره کرده بود و جک ما در پستی جواب او را داد.

جک ما در پستی که در انجمن داخلی علی‌بابا منتشر شد نوشت: «کاملاً معتقدم که علی بابا تغییر خواهد کرد و اصلاح خواهد شد. معتقدم که کارمندان علی‌بابا همیشه مشاهده می‌کنند و گوش می‌دهند.» جک ما در پست خود به PDD به‌دلیل عملکرد آن‌ها در چند سال گذشته تبریک گفت.

گروه‌های پشتیبان هلدینگ PDD یعنی Pinduoduo و Temu ارزش بازار ۱۸۳ میلیارد دلاری دارند که کمتر از ارزش بازار ۱۹۵ میلیارد دلاری علی‌بابا، بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک چین است.

شرکت‌های اصلی تجارت الکترونیک داخلی علی‌بابا همواره در حال مبارزه با Pinduoduo و ByteDance هستند. بسیاری از کارمندان علی‌بابا درباره‌ی این مسئله نگران هستند که چگونه Pinduoduo به‌زودی آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. به‌گفته‌ی کارمندان، تغییر در طرح بازسازی سردرگمی زیادی را در داخل شرکت ایجاد کرده است.

مداخله‌ی جک ما در لحظات حساس برای علی‌بابا انجام می‌شود. جک ما در ماه مارس (اسفند و فروردین)، سفر تبلیغاتی نادری به هانگژو، محل استقرار دفتر مرکزی علی‌بابا، انجام داد؛ درست قبل از اینکه علی‌بابا از تصمیم برای تغییر ساختار شرکت خبر دهد.

مدیرعامل فعلی علی‌بابا، یعنی ادی یونگ‌مینگ وو، در حال تجدیدنظر درباره‌ی طرح بازسازی گروه است که طبق آن انتظار می‌رفت شرکت به ۶ واحد تجاری مختلف تقسیم شود.

جک ما پست خود را با فریاد جمعی به کارمندان علی‌بابا پایان داد. او کارمندان علی بابا را تشویق کرد که رسالت و چشم‌انداز این شرکت را فراموش نکنند و تلاش کنند که دوباره به اهداف دست یابند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات