انتقاد شدید رابرت دنیرو از اپل: حرف‌هایم را سانسور کردند

چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
رابرت نیرو در مراسم گاتهام اواردز
رابرت دنیرو، ستاره‌ی سر‌شناس هالیوود، از اپل به‌دلیل سانسور‌کردن بخشی از صحبت‌هایش در مراسم Gotham Awards به‌شدت انتقاد‌ کرد.
تبلیغات

دوشنبه‌شب، اپل و مؤسسه‌ی فیلم و رسانه‌ی گاتهام مراسم Gotham Awards را برگزار کردند. در این مراسم، رابرت دنیرو، هنر‌پیشه‌ی محبوب هالیوود، سخنرانی کرد. بر‌اساس گزارش ورایتی، یکی از کارمندان اپل دقایقی پیش از شروع برنامه، بخشی از سخنرانی رابرت دنیرو را حذف کرد که در آن از دونالد ترامپ انتقاد کرده بود.

ستاره‌ی سرشناس هالیوود برای ارائه‌ی جایزه‌ی نماد تاریخی گاتهام و ادای احترام به سازندگان فیلم Killers Of The Flower Moon روی صحنه ظاهر شد. فیلم Killers Of The Flower Moon به کارگردانی مارتین اسکورسیزی ساخته شده و اپل آن را منتشر کرده است.

در ابتدا، دنیرو گمان می‌کند که اشتباهی در متن موجود در صفحه‌ی تله‌پرامپتر (مانیتور نشان‌دهنده‌ی متن به سخن‌گو) رخ داده است؛ اما اندکی بعد متوجه می‌شود که بخشی از متن حذف شده است. پس‌ازآن، دنیرو گوشی خود را بیرون می‌آورد و متن اصلی سخنرانی را از روی آن می‌خواند. او اذعان ‌می‌کند که بخش ابتدایی متن سخنرانی‌اش حذف شده است.

دنیرو می‌گوید: «تاریخ دیگر تاریخ نیست، حقیقت دیگر حقیقت نیست؛ حتی حقایق نیز با حقایق دیگر و تئوری‌های توطئه جایگزین می‌شوند. برای مثال، در فلوریدا به دانش‌آموزان چنین می‌آموزند که برده‌ها به‌دلیل سود خودشان مهارت‌هایی را کسب می‌کردند که این مورد تحریف تاریخ واقعی برده‌داری است.»

بازیگر سرشناس هالیوود در‌ادامه می‌گوید: «دروغ نیز به ابزار دیگری برای پیش‌برد اهداف افراد دروغ‌گو تبدیل شده است. رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در چهار سال فعالیت خود بیش از ۳۰ هزار بار به ما دروغ گفته است؛ اما با همه‌ی این دروغ‌ها باز‌هم نمی‌تواند روحش را پنهان کند.»

در پایان سخنرانی، دنیرو به این موضوع اشاره کرد که در ابتدا و قبل از دیدن متن سانسور‌شده، قصد داشت که از اپل و مؤسسه‌ی فیلم و رسانه‌ی گاتهام تشکر کند؛ اما در‌ادامه از آن‌ها به‌دلیل اقدام ناشایستشان به‌تندی انتقاد کرد.

بر‌اساس گزارش ورایتی، کارمند اپل نسخه‌ی ویرایش‌یافته‌ی متن سخنرانی را درست دقایقی پیش از شروع مراسم روی تله‌پرامپتر آپلود کرد. یکی از افراد آگاه مرتبط به فیلم، اتهام‌های دنیرو مبنی‌بر سانسور سخن‌هایش را تکذیب می‌کند و درعوض اذعان می‌کند که این حادثه در‌نتیجه‌ی سوء ارتباط و فقدان اطلاع‌رسانی صحیح بوده است.

او در‌ادامه می‌گوید که نسخه‌های متعددی از متن سخنرانی آماده شده بود؛ ولی ظاهراً دنیرو پیش‌نویس نهایی را تأیید نکرده بود و اپل و سازندگان فیلم نیز از این موضوع بی‌خبر بوده‌اند. برای روشن‌شدن بیشتر جوانب این موضوع، باید منتظر بیانیه‌ی رسمی اپل و گاتهام باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات