چین دست دوستی به سمت تراشه‌ساز آمریکایی دراز کرد؛ تنش‌ها کاهش می‌یابند؟

جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
میکرون / Micron
چینی‌ها بعد از گذشت چند ماه از تنش با شرکت مایکرون، دوباره در تلاشند تا همکاری خود را با این تراشه‌ساز آمریکایی گسترش دهند.
تبلیغات

به گزارش رویترز، وزیر بازرگانی چین به مدیرعامل شرکت Micron Technology گفته است که پکن از گسترش فعالیت‌های این تراشه‌ساز در بازار چین استقبال می‌کند که نشانه‌ای دیگر از بهبود روابط بین دو اقتصاد بزرگ جهان است.

طبق خبری که در سایت وزارت بازرگانی چین منتشر شد، در جلسه‌ای در تاریخ یکم نوامبر (۱۰ آبان)، وانگ ونتاو، وزیر بازرگانی چین، به سنجی مهروترا، مدیرعامل مایکرون، گفت که چین بهبود فضای سرمایه‌گذاری و ارائه‌ی خدمات به کسب‌و‌کارهای خارجی را تضمین خواهد کرد.

چند ماه پیش، سازمان نظارت بر فضای سایبری چین اعلام کرد که مایکرون در بررسی امنیت شبکه شکست خورده است و از اپراتورهای کلیدی چینی درخواست کرد که از این تولیدکننده‌ی رم و حافظه ذخیره سازی، محصول خریداری نکنند. اکنون چین دوباره به‌ احیای روابط با مایکرون رو آورده است.

تحرک چین علیه مایکرون به‌عنوان پاسخی به تلاش‌های واشنگتن برای محدود کردن دسترسی پکن به فناوری‌های کلیدی تعبیر شد. این اقدام یک روز پس از اینکه گروه هفت (G7) توافق کردند که قصد ندارند از چین جدا شوند، اتفاق افتاد؛ آن هم در شرایطی که واشنگتن فشار می‌آورد تا متحدان خود را در محدود کردن صادرات تراشه به چین متقاعد کند.

نشست چهارشنبه بین وانگ و مهروترا با تحولات اخیر در کاهش تنش‌های بین واشنگتن و پکن هماهنگ است؛ زیرا مقامات دو کشور در حال تلاش برای برگزاری دیداری بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی‌اش شی جین‌‌پینگ در نشست اقتصادی همکاری آسیا-اقیانوسیه در سان فرانسیسکو هستند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات