چین با تحریم شرکت مایکرون، اقدام متقابل علیه آمریکا را شروع کرد

دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
نبرد آمریکا و چین
ماه‌ها پس از تحریم‌های فلج‌کننده‌ی ایالات متحده، اکنون چین از تحریم یک شرکت آمریکایی در صنعت تراشه خبر می‌دهد.
تبلیغات

رگولاتوری امنیت سایبری چین اعلام کرده است که شرکت‌های فعال در این کشور اجازه ندارند از شرکت آمریکایی Micron Technology تراشه بخرند. اداره‌ی فضای سایبری چین (CAC) در بیانیه‌ای می‌گوید محصولات این شرکت «خطرات امنیتی قابل‌توجهی» برای زیرساخت اطلاعاتی حیاتی چین ازجمله بانک‌های دولتی و اپراتورهای مخابراتی دارند.

تحریم مایکرون درحالی انجام می‌شود که چین حدوداً دو ماه پیش گفته بود تحقیقاتی علیه محصولات وارداتی این شرکت آغاز می‌کند. اقدام رگولاتوری امنیت سایبری چین نوعی مقابله‌به‌مثل محسوب می‌شود؛ چون ایالات متحده در یک سال اخیر تحریم‌های فلج‌کننده‌ای برای صنعت تراشه‌ی چین وضع کرده است.

مایکرون بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌ی حافظه در ایالات متحده محسوب می‌شود و حدوداً ۱۰ درصد از درآمد سالانه‌اش را ازطریق بازار چین کسب می‌کند. اکثر مشتریان مایکرون در چین، شرکت‌هایی هستند که دستگاه‌های هوشمند را برای عرضه در سایر مناطق دنیا تولید می‌کنند.

بر اساس نوشته‌ی انگجت، تحریم مایکرون صرفاً شامل شرکت‌های چینی می‌شود و شرکت‌های خارجی که در بازار چین مشغول فعالیت هستند، از این تحریم در امان خواهند بود.

مایکرون در واکنش به تحریم چین گفته که در حال ارزیابی شرایط است و به‌زودی اقدامات بعدی‌اش را اعلام می‌کند. مایکرون می‌گوید که به تلاش برای مذاکره با مقامات چین ادامه خواهد داد. چین هنوز نگفته که کدام محصولات مایکرون شامل تحریم جدید می‌شوند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات