اپل خطاب به دادگاه اروپا: نمی‌خواهیم تغییر دیگری در اپ استور اعمال کنیم

جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
چهره تیم کوک مدیرعامل اپل Tim Cook Apple از نمای نزدیک
وکلای اپل در دادگاه اروپا مدعی شده‌اند این شرکت رفتارهای ضدرقابتی را کنار گذاشته و نیاز نیست تغییر دیگری در اپ استور اعمال شود.
تبلیغات

اپل و اسپاتیفای این هفته مجددا به دادگاه برگشتند، چون پرونده‌ی ضدانحصار اتحادیه‌ی اروپا همچنان در جریان است. اتحادیه‌ی اروپا در سال ۲۰۲۱ رأی اولیه را اعلام کرد و گفت اپ استور به‌صورت غیرمنصفانه اپل موزیک را در جایگاه بالاتری نسبت‌به اسپاتیفای و سایر سرویس‌های استریم موسیقی قرار داده است.

بامداد امروز وکلای اپل در دادگاه استدلال کردند که این شرکت در دو سال اخیر به نگرانی‌های حوزه‌ی رقابت رسیدگی کرده و لازم نیست هیچ تغییر دیگری در اپ استور اعمال شود. اسپاتیفای در بیانیه‌ای می‌گوید تغییرات اخیر سیاست‌های اپ استور «صرفا برای نمایش» بوده‌اند و تغییری در رویکرد ضدرقابتی اصلی اپل اعمال نمی‌کنند.

اگر دادگاه به نقض قوانین اتحادیه‌ی اروپا رأی دهد، اپل احتمالا با جریمه‌ی سنگینی مواجه خواهد شد. فعلا مشخص نیست که تحقیقات اروپا چه زمانی به پایان می‌رسد.

بر اساس گزارش 9to5Mac، اتحادیه‌ی اروپا اوایل سال ۲۰۲۳ بخشی از شکایت خود را که به حق اپل برای دریافت کارمزد از سرویس‌های دیجیتالی و الزام به استفاده از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اختصاصی مربوط بود، لغو کرد. پرونده هم‌اکنون روی این موضوع تمرکز دارد که اپل به اپلیکیشن‌ها اجازه نمی‌دهد درباره‌ی روش‌های جایگزین برای تهیه‌ی اشتراک (نظیر مرورگرهای وب) اطلاع‌رسانی کنند.

آن‌طور که وکلای اپل می‌گویند، این شرکت از سال ۲۰۲۱ به بعد به‌صورت تدریجی سیاست‌هایش را اصلاح کرده است تا اپلیکیشن‌های دسته‌ی Reader میزبان لینکی خارجی برای ساخت یا مدیریت حساب کاربری شوند.

اسپاتیفای معتقد است که تغییرات اپ استور باعث رفع نگرانی اصلی پرونده نمی‌شود و اتحادیه‌ی اروپا باید اپل را جریمه کند: «این قوانین امروز هم وجود دارند و تغییرات فرضی اپل عملا هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهند و صرفا برای نمایش هستند. ما حامی کمیسیون اروپا هستیم و معتقدیم که برگه‌ی اتهامات دادگاه به رفتارهای غیرمنصفانه‌ی تجاری اپل رسیدگی می‌کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات