اپل به چین پشت می‌کند؟

پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
تصویر مردی در مقابل لوگو اپل
منابع آگاه می‌گویند اپل به دنبال تغییر ساختار تیم برون‌مرزی خود است و ازاین‌پس قصد دارد برای افزایش درآمد، روی بازار هند متمرکز شود.
تبلیغات

مارک گرمن، افشاگر خوش‌سابقه‌ی بلومبرگ، می‌گوید اپل به دنبال اعمال تغییراتی مهم در تیم مدیریت کسب‌و‌کار بین‌المللی خود است تا بیش از پیش روی بازار هند متمرکز شود. این به‌وضوح نشان می‌دهد که هند قرار است به یکی از بازارهای مهم اپل تبدیل شود.

اکثر ساکنان هند گوشی اندرویدی دارند، اما تقاضا برای آیفون‌های اپل در چند وقت اخیر افزایش پیدا کرده است. تغییر سیاست اپل در حالی انجام می‌شود که قائم‌مقام شعبه‌ی هند، خاورمیانه، حوزه‌ی مدیترانه، اروپای شرقی و آفریقا، اخیرا بازنشسته شده است. با جدایی او، اپل به دنبال ترفیع درجه‌ی رئیس شعبه‌ی هند (آشیش چاوداری) است. چاوداری ازاین‌پس قرار است گزارش کارش را مستقیما برای رئیس تیم فروش محصول اپل ارسال کند.

درآمد اپل از بازار هند در فصل گذشته رکورد شکست، آن هم در شرایطی که فروش محصولات این شرکت در بازه‌ی زمانی موردبحث پنج درصد کاهش یافت. اپل فروشگاهی آنلاین برای خدمت‌رسانی به کاربران هندی دارد و احتمالا تا قبل از پایان سال جاری میلادی اولین فروشگاه حضوری‌اش را در این کشور افتتاح می‌کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در جلسه‌ی مالی اخیر این شرکت گفت که تولیدکننده‌ی آیفون «تأکید زیادی بر بازار هند» دارد. او وضعیت فعلی اپل در بازار هند را با سال‌های آغازین فعالیت این شرکت در چین مقایسه کرد. اپل در حال حاضر سالانه ۷۵ میلیارد دلار از بازار چین درآمد کسب می‌کند. چین پس از آمریکا و اروپا، سومین بازار مهم اپل است.

هند افزون‌بر افزایش فروش محصولات اپل، به منطقه‌ی ‌مهم‌تری برای تولید دستگاه‌های این شرکت تبدیل می‌شود. تأمین‌کنندگان اصلی اپل در حال انتقال کسب‌و‌کار خود به کشور هند هستند. اپل مشغول همکاری با فاکسکان است تا کارخانه‌ی جدیدی در هند برای تولید آیفون احداث کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات