اپل ۲۵ درصد از خط‌تولید محصولاتش را به هند منتقل می‌کند

دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
لبخند تیم کوک / Tim Cook در کنار مک بوک ایر M2 در اپل پارک
به گفته‌ی وزیر بازرگانی هند، اپل قصد دارد ۲۵ درصد از خط تولید تمامی محصولاتش را به این کشور ببرد. تولیدکننده‌ی آیفون در حال کاهش وابستگی به چین است.
تبلیغات

وزیر بازرگانی هند در حاشیه‌ی کنفرانسی تجاری گفت اپل در تلاش است ۲۵ درصد از خط‌تولید محصولاتش را به هند منتقل کند. به‌گفته‌ی او، در‌حال‌حاضر ۵ تا ۷ درصد از محصولات اپل در خاک هند تولید می‌شوند.

به‌نوشته‌ی GSMArena، هند فعلاً جزئیاتی درباره‌ی زمان دستیابی به سهم ۲۵ درصدی از خط‌تولید اپل اعلام نکرده و به درخواست رسانه‌ها برای ارائه‌ی جزئیات بیشتر نیز پاسخ نداده است.

این نخستین‌باری نیست که علاقه‌ی اپل به تولید در خاک هند، در کانون توجه قرار می‌گیرد. تحلیلگران می‌گویند اپل احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ سهم هند از خط‌تولید محصولاتش را به ۲۵ درصد می رساند. گفته می‌شود فاکسکان، بازوی تولیدی اپل، در حال افزایش نیروی کار در کارخانه‌های هندی خود است.

اپل وابستگی شدیدی به چین دارد و در‌حال‌حاضر، بخش اعظم تولید محصولاتش ازجمله آیفون را در این کشور انجام می‌دهد. قرنطینه‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در چین و جنگ تجاری، ضربه‌ی شدیدی به اپل زد. از هند و ویتنام به‌عنوان مقاصد اصلی اپل یاد می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات