صدور «هشدار رسمی» اتحادیه اروپا؛ قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن در آستانه فروپاشی؟

شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مایکروسافت
منابع آگاه از صدور «هشدار رسمی» اتحادیه‌ی اروپا برای جلوگیری از بسته شدن قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن خبر می‌دهند.
تبلیغات

بر اساس گزارش نشریه‌ی پلیتیکو، اتحادیه‌ی اروپا هشداری رسمی با محوریت قوانین ضدانحصار ثبت کرده است که روی قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری بین مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد تمرکز دارد.

جزئیات پرونده فعلاً اعلام نشده است، اما پلیتیکو می‌نویسد اتحادیه‌ی اروپا در «بیانیه‌ای اعتراضی» با ذکر دلایل متعدد توضیح داده که چرا «قرارداد موردبحث ممکن است رقابت منصفانه در بازار بازی‌های ویدیویی را تهدید کند.»

سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای که برای رسانه‌ها ارسال کرده است می‌گوید: «ما به پیدا کردن راهکاری برای پیش‌بردن این قرارداد متعهدیم. با دقت به نگرانی‌های کمیسیون اروپا گوش می‌دهیم و اطمینان داریم که می‌توانیم این نگرانی‌ها را رفع کنیم.»

کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه‌ی اروپا در حوزه‌ی قوانین ضدانحصار، اواخر سال گذشته‌ی میلادی «تحقیقاتی عمیق» به راه انداخت تا قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن را مورد بررسی قرار دهد.

مارگارت وستاگر، قائم‌مقام اجرایی کمیسیون اروپا در حوزه‌ی سیاست‌های رقابتی، می‌گوید اروپا در تلاش است جلوی از بین رفتن رقابت در صنعت بازی‌های پلتفرم کامپیوتر و کنسول را بگیرد.

کمیسیون فدرال تجارت در آمریکا پرونده‌ای علیه مایکروسافت ثبت کرده است تا از بسته شدن قرارداد جلوگیری کند. مایکروسافت به‌دفعات اعلام کرده است که تصاحب اکتیویژن تأثیر منفی روی صنعت بازی نمی‌گذارد، اما سونی به‌هیچ‌وجه با این ادعا موافق نیست. سونی معتقد است که در صورت بسته شدن قرارداد، Call of Duty به بازی انحصاری کنسول‌های مایکروسافت تبدیل می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات