تحلیلگر سرشناس در وصف مدیرعامل اپل: نام تیم کوک را وارد تالار افتخارات کنید

سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
تیم کوک / Tim Cook مدیرعامل اپل خوشحال دست به سمت بالا
تحلیلگر سرشناس می‌گوید مقاومت اپل دربرابر تعدیل نیرو نتیجه‌ی مدیریت تیم کوک است و نام او را باید وارد تالار افتخارات کرد.
تبلیغات

دن آیوز می‌گوید مدیریت تیم کوک همان چیزی است که باعث شده اپل برخلاف سایر شرکت‌های صنعت فناوری، نیروهایش را تعدیل نکند. در ماه‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ ازجمله متا و فیسبوک و گوگل، هزاران نفر از کارکنانشان را اخراج کرده‌اند تا با شرایط دشوار اقتصادی سازگار شوند.

گزارش‌های غیررسمی ادعا می‌کنند اپل به‌طور غیرمستقیم شماری از کارکنان زنجیره‌ی تأمین را اخراج کرده است. این کارکنان متعلق‌ به فروشگاه‌های اپل نیستند و ظاهراً برای شرکای تجاری این شرکت مثل Best Buy کار می‌کنند.

نشریه‌ی اپل اینسایدر می‌گوید تولیدکننده‌ی آیفون بیش از ۱۰۰ نفر از مسئولان گزینش نیروهای جدید را اخراج کرده؛ اما تاکنون هیچ تعدیل نیروی گسترده‌ای انجام نداده است.

چرا اپل مانند سایر شرکت‌های بزرگ فناوری اخراج انبوه نداشت؟
چرا اپل مانند سایر شرکت‌های بزرگ فناوری اخراج انبوه نداشت؟
مطالعه '2

دن آیوز، یکی از تحلیلگران سرشناس شرکت Wedbush Securities می‌گوید: «سرعت استخدام نیرو در اپل هرگز به‌اندازه‌ی سایر غول‌های صنعت فناوری نبود. مدیریت هزینه‌ها را به‌صورت جزئی شاهد خواهیم بود؛ ولی کوپرتینویی‌ها تاکتیک‌دان‌ هستند.» آیوز در‌ادامه‌ی تحسین سیاست‌های اپل می‌گوید: «به‌نظرم تیم کوک شایستگی دارد که اسمش را وارد تالار افتخار مدیران عامل کنیم.»

براساس شایعه‌های ضدونقیض، اپل استخدام نیروهای جدید را به‌طور‌کامل متوقف کرده است و قصد دارد شماری از کارکنان از اخراج کند، با‌این‌حال، تیم کوک در مصاحبه‌ای گفت استخدام نیروهای جدید ادامه پیدا می‌کند؛ اما حساب‌شده‌تر از قبل.

مؤسسه‌ی Wedbush Securities اخیراً پیش‌بینی ارزش سهام اپل در یک سال آینده را تغییر داده و عدد پیش‌بینی‌شده را کاهش داده است. این مؤسسه می‌گوید دلیل اصلی وجود مشکلات اقتصادی است؛ اما کاهش تقاضا و تأخیر در تولید به‌دلیل قرنطینه‌های چین نیز تأثیرگذار بوده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات