موج تعدیل نیرو به مایکروسافت رسید: ۱۰٬۰۰۰ نفر از کارمندان اخراج می‌شوند

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ساتیا نادلا / Satya Nadella مدیرعامل مایکروسافت در حال سخنرانی لوگوی مایکروسافت در پشت سر
مایکروسافت می‌گوید تا اوایل فروردین سال آینده ۱۰٬۰۰۰ نفر از کارکنانش (معادل ۵ درصد از نیروی کار) را اخراج می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت در تأیید خبرهای ضدونقیض ۲۴ ساعت اخیر، می‌گوید ۱۰٬۰۰۰ نفر از کارکنان این شرکت به‌زودی اخراج می‌شوند. به‌روایت ساتیا نادلا، مدیرعامل، تعدیل نیروی مایکروسافت در فصل سوم سال مالی ۲۰۲۳ انجام می‌گیرد.

شماری از کارکنان مایکروسافت همین امروز از اخراج‌شدنشان مطلع می‌شوند؛‌ اما تعدیل نیرو تا پایان مارس ۲۰۲۳ (اوایل فروردین ۱۴۰۲) تکمیل نخواهد شد. نادلا می‌گوید با وجود تعدیل نیرو، مایکروسافت همچنان به استخدام کارکنان جدید در حوزه‌های مهم استراتژیک شرکت ادامه می‌دهد.

کارکنان اخراج‌شده‌ی آمریکایی از حقوق پایان کار بیشتر از بازار و ۶ ماه بیمه‌ی سلامت و ۶ ماه پاداش سهام و خدمات انتقال شغلی بهره‌مند می‌شوند.

به‌گزارش ورج، مایکروسافت در‌حال‌حاضر بیش از ۲۲۰٬۰۰۰ کارمند دارد و تعدیل نیروی جدید حدوداً ۵ درصد از نیروی کار این شرکت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. سال گذشته، مایکروسافت ۱ درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده بود.

مایکروسافت تقریباً یک هفته‌ی دیگر جدیدترین گزارش مالی خود را منتشر می‌کند که به فصل دوم سال مالی ۲۰۲۳ ارتباط دارد. این شرکت سال مالی ۲۰۲۲ را با ۱۹۸ میلیارد دلار درآمد و ۸۳ میلیارد دلار سود عملیاتی به‌پایان رساند. همچنین، سال گذشته‌ی میلادی درآمد واحد ابری مایکروسافت برای اولین‌بار از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد.

تعدیل نیروی جدید مایکروسافت یکی از نمونه‌های بزرگ‌ اخراج کارکنان در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود. در سال ۲۰۰۹، ردموندی‌ها بیش از ۵٬۸۰۰ نفر و در سال ۲۰۱۴، حدوداً ۱۸٬۰۰۰ نفر را اخراج کرده بودند. تعدیل نیروی ۱۸٬۰۰۰ نفری سال ۲۰۱۴ مدت کوتاهی پس از انتخاب نادلا به‌عنوان مدیرعامل اتفاق افتاد و شامل قطع همکاری با نزدیک به ۱۲٬۵۰۰ نفر از کارکنان سابق نوکیا بود.

مایکروسافت، تنها شرکت صنعت فناوری نیست که نیروهایش را تعدیل می‌کند؛ چراکه متا نیز سال گذشته در اقدامی مهم ۱۱٬۰۰۰ نفر از نیروهایش را اخراج کرد. تعدیل نیروی گسترده‌ی آمازون نیز ۱۸٬۰۰۰ نفر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

تعدیل نیروی مایکروسافت در حالی انجام می‌شود که ساتیا نادلا چند هفته پیش گفته بود شرکت‌های صنعت فناوری دو سالِ دشوار را در پیش دارند. او اعتراف کرد که مایکروسافت در‌برابر تغییرات جهانی مصون نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات