اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۲۵ درصد از آیفون‌های خود را در هند تولید کند

پنج‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
محصولات اپل تقریباً به‌صورت انحصاری در کشور چین ساخته می‌شوند، اما سازنده‌ی آیفون به‌دنبال افزایش تنوع زنجیره‌ی تأمین خود است.
تبلیغات

ظاهراً اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵ درصد از تولید جهانی آیفون را به هند انتقال دهد. این در حالی است که اکنون فقط پنج درصد از ‌آیفون‌ها در این کشور تولید می‌شوند.

البته انتقال زنجیره‌ی تأمین اپل به هند فقط مختص آیفون نیست. گفته می‌شود حدود ۲۵ درصد از همه‌ی محصولات این شرکت ازجمله ایرپاد، اپل واچ، آیپد و مک تا سال ۲۰۲۵ به کشورهایی غیر از چین انتقال خواهند یافت.

تولید آیفون در هند از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است؛ فرایندی که با آیفون SE نسل اول آغاز شد و واحدهای ساخته‌شده فقط در بازار محلی این کشور عرضه شدند. بااین‌حال، مدل‌های جدید ازجمله آیفون ۱۳ نیز به خطوط تولید هند اضافه و صادرات آن نیز آغاز شده است. انتظار می‌رود فاکسکان طی هفته‌های آینده، تولید آیفون ۱۴ معمولی را در هند آغاز کند. این‌ در حالی است که تولید نسل قبلی این محصول در هند از آوریل سال جاری آغاز شد.

به‌نوشته‌ی GSMArena، فروشندگان تایوانی ازجمله Hon Hai و پگاترون، نقشی کلیدی در نقل‌ مکان به هند دارند. علاوه‌براین انتظار می‌رود اپل در بازه‌ی زمانی میان‌مدت و بلندمدت با تأمین‌کنندگان واجد شرایط هند همکاری کند.

شرکت‌های محلی نیز تمایل دارند بخشی از تولید آیفون‌های اپل را به‌خود اختصاص دهند. بلومبرگ اخیراً گزارش داده که گروه هندی تاتا، درحال مذاکره با Wistron است تا مونتاژ این گوشی‌ها را با سرمایه‌گذاری مشترک آغاز کند. Wistron در سال ۲۰۱۷ مسئول ساخت آیفون SE نسل اول در هند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات