اولین ایمیل ایلان ماسک به کارمندان توییتر: پایان دورکاری و آمادگی برای روزهای سخت

پنج‌شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک در نخستین ایمیل به کارمندان توییتر هشدار داده که دوران دورکاری تمام شده است و آن‌ها باید برای «روزهای سختِ پیش رو» آماده شوند.
تبلیغات

براساس گزارش ورج، اولین ایمیل ایلان ماسک در قامت رهبر و مدیرعامل توییتر، برای کارکنان این شبکه‌ی اجتماعی ارسال شده است. ماسک در ایمیل خود به کارکنان گفته که برای «دوران سختی» که در پیش دارند آماده شوند. همان‌طورکه انتظار می‌رفت، ایلان ماسک گفته است که از این پس هیچ کارمندی در توییتر حق دورکاری ندارد.

ایلان ماسک خطاب به کارکنان توییتر گفته است که مشکلات اقتصادی در ایالات متحده باعث سخت شدن شرایط برای این شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور می‌شود. اکثر شرکت‌های تحقیقاتی پیش‌بینی کرده‌اند که هزینه‌کرد صنعت تبلیغات در سال ۲۰۲۳ افت قابل توجهی تجربه کند. توییتر در حال حاضر بخش اعظم درآمدهایش (۹۰ درصد) را ازطریق تبلیغات کسب می‌کند و کاهش درآمد صنعت تبلیغات تأثیر مستقیمی روی این شبکه‌ی اجتماعی می‌گذارد.

ایلان ماسک در ایمیلش گفته «هیچ راهی برای خوب‌جلوه‌دادن این چالش‌ها» وجود نداشت و کارمندان باید به‌طور شفاف از مشکلات پیش رو آگاه باشند. ظاهراً ایلان ماسک به کارمندان توییتر گفته است که هر هفته باید حداقل ۴۰ ساعت در محیط کار حاضر شوند. ماسک گفته که قصد دارد درخواست‌های دورکاری را به‌صورت پرونده‌به‌پرونده بررسی کند.

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس بارها مخالفت خود را با دورکاری اعلام کرده است. ایلان ماسک چند ماه پیش در گفت‌و‌گویی اولیه با کارمندان توییتر اعلام کرده بود که برخی از افراد بسته به شرایط اجازه خواهند داشت که به‌صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه دهند.

از زمان تصاحب توییتر به دست ایلان ماسک، شماری از شرکت‌ها از جمله آلیانتس و آئودی تصمیم گرفته‌اند نمایش تبلیغات را در این شبکه‌ی اجتماعی به‌طور موقت متوقف کنند. نگرانی اصلی شرکت‌ها کاهش سخت‌گیری‌های توییتر در قبال پست‌های توهین‌آمیز است.

گفته می‌شود ایلان ماسک در گفت‌و‌گو با نمایندگان شرکت‌های تبلیغاتی اعلام کرده که از نگرانی آن‌ها مطلع است و تاکنون هیچ تغییری در سیاست‌های مدیریت محتوا اعمال نشده. ماسک پیش‌تر فعالان اجتماعی را متهم کرده بود که شرکت‌های تبلیغاتی را برای توقف فعالیت در توییتر تحت فشار گذاشته‌اند. ماسک بدون ارائه‌ی مدرکی واضح گفت این فعالان اجتماعی در حال نابود کردن آزادی بیان در آمریکا هستند.

ایلان ماسک در اولین ایمیل خود به کارمندان توییتر نوشته است: «راهِ پیش رو دشوار است و برای موفقیت، کار شدید می‌طلبد.» ماسک در پیام دیگری اضافه کرد: «در چند روز آینده، اولویت اصلی، یافتن و تعلیق کردن تمامی بات‌ها، ترول‌ها و حساب‌های اسپمی است که تیک آبی دارند.»

اسکرین شات اکانت فیک جرج بوش در توییتر

با آغازبه‌کار نسخه‌ی جدید Twitter Blue، تعداد قابل توجهی حساب جعلی منتسب به افراد معروف تیک آبی دریافت کرده‌اند. در این نمونه حساب جعلی جرج بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، از «دل‌تنگی برای کشتن عراقی‌ها» نوشته است

توییتر از روز گذشته سرویس جدید Twitter Blue را که ماهانه هشت دلار قیمت دارد دردسترس قرار داده است. این سرویس به تمامی کاربران امکان می‌دهد که تیک آبی دریافت کنند.

بررسی‌های اولیه حاکی است تعداد قابل توجهی از کاربران پس از دریافت تیک آبی خودشان را به‌عنوان افراد معروف جا زده‌اند و شروع به اشاعه‌ی اخبار نادرست کرده‌اند. ایلان ماسک به کارکنان توییتر گفته است که می‌خواهد سرویس بلو در نهایت نیمی از درآمدهای توییتر را به خود اختصاص دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات