ایلان ماسک همزمان با تعدیل نیرو گسترده در توییتر از «افت چشم‌گیر» درآمد خبر می‌دهد

شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک هم‌زمان با اخراج نیمی از کارکنان توییتر می‌گوید درآمد این شبکه‌ی اجتماعی به‌طور چشم‌گیر افت کرده است. شرکت‌هایی مثل جنرال موتورز موقتا فعالیت تبلیغاتی را در توییتر متوقف کرده‌اند.
تبلیغات

ایلان ماسک در توییت جدیدی می‌گوید از زمانی که مالکیت توییتر را بر عهده گرفته، درآمد این شبکه‌ی اجتماعی «افتی چشم‌گیر» تجربه کرده است. به ادعای ایلان ماسک، فعالان اجتماعی شرکت‌های تبلیغاتی را تحت فشار گذاشته‌اند تا هزینه‌کرد خود را در توییتر متوقف کنند.

ماسک هنوز به‌طور مشخص نگفته که درآمد توییتر چقدر کاهش یافته است، اما شرکت‌های بزرگی نظیر جنرال موتورز، آئودی و گروه تجاری اینترپابلیک تصمیم گرفته‌اند نمایش تبلیغ را در توئیتر متوقف کنند.

براساس گزارش Neowin به نقل از ایلان ماسک، تاکنون هیچ تغییری در سیاست‌های مدیریت محتوای توییتر اعمال نشده است و این شبکه‌ی اجتماعی تمام تلاشش را کرده تا «رضایت فعالان اجتماعی را جلب کند.» از نگاه ایلان ماسک، اقدامات اخیر فعالان اجتماعی تلاشی برای «نابودسازی آزادی بیان در آمریکا» است.

با وجود توقف فعالیت تبلیغاتی برخی از شرکت‌ها در توییتر، چنین وضعیتی قرار نیست دائمی باشد. بسیاری از شرکت‌ها فعلاً دست از فعالیت برداشته‌اند تا ببینند که ایلان ماسک چه آینده‌ای برای توییتر ترسیم می‌کند. نگرانی اصلی شرکت‌های تبلیغاتی، کاهش سخت‌گیری در زمینه‌ی مدیریت محتوا است. توییتر همین‌حالا نیز محفل نفرت‌پراکنی است، اما اگر محدودیت‌ها کمتر شوند، امنیت برندها در این پلتفرم به خطر می‌افتد. مدیران شرکت‌های بزرگ نمی‌خواهند در پلتفرمی که میزبان محتواهای تنفرآمیز و خشن است، فعالیت تبلیغاتی انجام دهند.

توییتر شب گذشته به وقت تهران با ارسال ایمیل، نیمی از کارکنان را اخراج کرد. تعدیل نیروی توییتر که اتفاقی قابل انتظار بود به تعطیلی موقت برخی از دفاتر کاری منجر شده است. توییتر اعتقاد دارد که تعدیل نیرو این شرکت را در «مسیری سالم» قرار می‌دهد، اما مشخصا هدف اصلی ایلان ماسک کاهش هزینه‌ها است. گروهی از کارکنان اخراج‌شده‌ی توییتر از این شرکت شکایت کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات