وکلای توییتر آب پاکی را روی دست ایلان ماسک ریختند: «قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری هنوز در جریان است»

سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وکلای توییتر در نامه‌ای به ایلان ماسک اعلام کرده‌اند قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری تصاحب توییتر هنوز در جریان است و او نمی‌تواند عقب‌نشینی کند.
تبلیغات

وکلای سرشناس و توانمند توییتر که از اعضای شرکت حقوقی Wachtell, Lipton, Rosen & Katz هستند قصد دارند به‌زودی پرونده‌ای علیه ایلان ماسک در دادگاه به راه بیندازند. به‌دنبال اعلام کناره‌گیری ایلان ماسک از قرارداد با توییتر، وکلای این شبکه‌ی اجتماعی ساعاتی پیش در نامه‌ای خطاب به وکلای ثروتمندترین فرد دنیا اعلام کردند تلاش ایلان ماسک برای پایان قرارداد اقدامی غیرمعتبر است، چون «آقای ماسک و شرکای او آگاهانه، عمدی و به شکل اساسی قرارداد را نقض کرده‌اند.»

ورج می‌نویسد توییتر اعلام کرده است که ویلیام ساویت، از اعضای سرشناس Wachtell, Lipton, Rosen & Katz را به‌عنوان نماینده‌ی خود به دادگاه می‌فرستد. ساویت پیش‌تر به‌عنوان نماینده‌ی شرکت‌هایی مثل Anthem و Sotheby’s در دادگاه دربرابر سهام‌داران مطالبه‌گر حاضر شده بود.

ایلان ماسک می‌گوید مدیران توییتر اطلاعات موردنیاز درباره‌ی تعداد دقیق حساب‌‌های اسپم و بات را به او ارائه نداده‌اند و با این کار مفاد قرارداد را نقض کرده‌اند. این در حالی است که توییتر می‌گوید هرآنچه را که ایلان ماسک نیاز داشته دراختیار او قرار داده است.

قرارداد بین ایلان ماسک و توییتر دارای بند فسخ یک میلیارد دلاری است. بسیاری از کارشناسان می‌گویند به احتمال زیاد توییتر از جنگ حقوقی با ماسک سربلند بیرون می‌آید، اما به‌نظر می‌رسد مدیرعامل تسلا قصد دارد با متهم کردن این شبکه‌ی اجتماعی به نقض مفاد قرارداد، بدون پرداخت غرامت یک میلیارد دلاری از مهلکه بیرون برود.

برخی از کارشناسان می‌گویند ایلان ماسک در تلاش است ارزش توییتر را پایین‌ بیاورد و این شرکت را با قیمت کمتری نسبت‌ به آنچه که در ابتدا پیشنهاد کرده بود تصاحب کند.

گفتنی است روز گذشته ارزش سهام توییتر ۱۱ درصد افت کرد.

یک کارشناس حوزه‌ی اقتصاد می‌گوید قرارداد ماسک و توییتر دارای بندی است که احتمالاً مدیرعامل تسلا را مجبور به نهایی کردن قرارداد و تصاحب توییتر می‌کند. همچنین ماسک در صورتی که بخواهد از قرارداد خارج شود، احتمالاً مجبور به پرداخت هزینه‌ی بسیار سنگینی خواهد شد.

درحال‌حاضر مشخص نیست آینده‌ی جنجال بین ایلان ماسک و توییتر به کجا ختم می‌شود، اما نسبت‌ به یک چیز اطمینان داریم: هر دو طرف مدعی نقض مفاد قرارداد توسط طرف مقابل هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات