توییتر با هدف کاهش هزینه‌ها، برخی از مدیران ارشد را اخراج کرد

جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل توییتر رسماً اعلام کرد کیوان بیک‌پور، مدیر ایرانی بخش محصولات مصرفی، از این شرکت اخراج شده است. توییتر با اقدامات خود تلاش می‌کند هزینه‌ها را کاهش دهد.
تبلیغات

آن‌طور که Engadget می‌نویسد تیم مدیریتی توییتر در حال تجربه‌ی تغییراتی اساسی است. پاراگ آگراوال (مدیرعامل فعلی توییتر) کیوان بیک‌پور، مدیرکل محصولات مصرفی این شبکه‌ی اجتماعی را اخراج کرده تا «تیم را وارد مسیر متفاوتی کند.» بروس فالک، مدیرکل درآمدهای توییتر نیز این شرکت را ترک می‌کند.

گفته می‌شود بیک‌پور که هفت سال سابقه‌ی همکاری با توییتر را دارد، به هنگام اخراج از این شرکت در مرخصی زایمان همسرش به سر می‌برده است. کیوان بیک‌پور می‌گوید تصور نمی‌کرده خروجش از توییتر به این شکل اتفاق بیفتد: «خروج از توییتر تصمیم خودم نبود. پاراگ به من گفت که قصد دارد تیم را وارد مسیر متفاوتی کند و سپس درخواست کرد که شرکت را ترک کنم.»

اخراج شماری از مدیران بالارتبه‌ی توییتر در حالی اتفاق می‌افتد که این شرکت اعلام کرده فعلاً هیچ نیروی جدیدی استخدام نمی‌کند تا هزینه‌ها کاهش یابد. به گفته‌ی منابع آگاه، توییتر «اکثر استخدام‌ها را متوقف می‌کند» و تلاش‌هایی برای «کاهش هزینه‌های غیروابسته به کارگران» انجام می‌دهد.

از زمان موافقت اعضای هیئت‌مدیره‌ی توییتر با پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک، این شرکت با حواشی زیادی دست‌و‌پنجه نرم کرده و به نظر می‌رسد این روند قرار است ادامه پیدا کند. پاراگ آگراوال به کارمندان توییتر گفته مدیران ارشد این شرکت فعلاً نمی‌دانند ایلان ماسک می‌خواهد توییتر را به چه سمتی سوق دهد.

ایلان ماسک پیش‌تر بارها گفته است به تیم مدیریتی توییتر اطمینان ندارد و طبق شایعه‌ها مدیرعامل جدیدی انتخاب کرده تا پس از بسته شدن قرارداد،‌ او را جایگزین پاراگ آگراوال کند.

تغییرات اخیر توییتر ظاهراً ارتباطی به ایلان ماسک ندارد و نتیجه‌ی تفکرات پاراگ آگراوال است. اخراج کیوان بیک‌پور اتفاقی غیرقابل‌انتظار بود؛ چون بیک‌پور سابقه‌ی زیادی در توییتر داشت و در داخل و خارج از این شرکت چهره‌ی محبوبی محسوب می‌شد.

The New York Times به یادداشتی که پاراگ آگراوال برای کارمندان توییتر فرستاده دسترسی پیدا کرده است. آگراوال در این یادداشت می‌گوید توییتر نتوانسته به اهدافش برای افزایش درآمد و افزایش تعداد کاربران دست پیدا کند. ایلان ماسک در گفت‌وگو با نمایندگان بانک‌ها گفته که برنامه‌هایی جدی و سخت‌گیرانه برای آینده‌ی توییتر در سر دارد و می‌خواهد تعداد کاربران این شبکه‌ی اجتماعی را در سال‌های پیش رو چهار برابر کند.

توییتر تنها پلتفرم بزرگی نیست که به فکر کاهش هزینه‌ها افتاده است. متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام نیز اعلام کرده تغییراتی در روند استخدام نیروی جدید اعمال می‌کند. این شرکت برخی از پروژه‌های واحد تجاری Reality Labs را متوقف کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات