ایلان ماسک شاید موقتاً مدیرعامل توییتر شود

پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک پس از تصاحب کامل توییتر و تبدیل‌کردن آن به شرکتی خصوصی، احتمالاً به‌صورت موقت روی صندلی مدیرعاملی این شرکت می‌نشیند.
تبلیغات

به‌نوشته‌ی The Verge و به‌نقل از CNBC، پس از انعقاد قرارداد بین توییتر و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا موقتاً مدیرعامل این شبکه‌ی اجتماعی خواهد شد. انتظار می‌رود به‌دنبال موافقت سهام‌داران و نهادهای تنظیم مقررات، قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک و توییتر تا پیش از پایان سال جاری میلادی بسته شود. گفته می‌شود ماسک برنامه‌های خود برای دراختیار‌گرفتن سِمَت مدیرعاملی را در جلسه‌ای با نمایندگان بانک‌ها اعلام کرده است.

تاکنون، ایلان ماسک به‌صورت عمومی نگفته است که پس از تصاحب توییتر چه برنامه‌ای برای مدیرعامل شرکت دارد. پاراگ آگراوال، مدیرعامل فعلی توییتر، در جلسه‌ای که مدتی پیش با کارمندان و سهام‌داران برگزار کرد، گفت احتمالاً تا قبل از بسته‌شدن قرارداد به فعالیتش ادامه می‌دهد؛ اما آینده مشخص نیست. Reuters هفته‌ی گذشته در گزارشی مدعی شد ایلان ماسک مدیرعامل بعدی توییتر را از همین‌حالا انتخاب کرده است.

ایلان ماسک هم‌اکنون به‌عنوان مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس فعالیت می‌کند و باید وقت زیادی برای این دو شرکت بگذارد؛ به‌همین‌دلیل، اکثر تحلیلگران معتقدند که ماسک مجبور می‌شود فرد دیگری را روی صندلی مدیرعاملی توییتر بنشاند. این اتفاق احتمالاً رخ می‌دهد؛ اما نه به‌سرعت. امروز صبح ولید بن‌طلال، یکی از سهام‌داران بزرگ توییتر‌، در توییتی نوشت ایلان ماسک می‌تواند رهبری عالی برای توییتر باشد.

CNBC اواخر سال گذشته گفته بود جک دورسی قصد دارد از سِمَت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کند و مدتی بعد این اتفاق رنگ حقیقت به خود گرفت. البته فعلاً نمی‌توان با قطعیت از آینده‌ی توییتر صحبت کرد. شاید ایلان ماسک در‌حال‌حاضر برنامه‌ای مشابه با ادعاهای CNBC داشته باشد؛ اما تا زمان تصاحب کامل توییتر ماه‌ها زمان باقی است و احتمال تغییر برنامه‌ها وجود دارد. تا همین یک ماه پیش ایلان ماسک قرار بود عضو هیئت‌مدیره‌ی توییتر باشد؛ اما اکنون در حال تصاحب کل شرکت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات