آمازون دو نفر از کارکنانش را به ‌دلیل انتقاد از شرایط کاری اخراج کرده است

سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هیئت ملی روابط کار به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهند آمازون به شکل غیر قانونی دو کارمند خود را که از وضعیت کاری انبارهای این شرکت انتقاد کرده بودند، اخراج کرده است.
تبلیغات

به گزارش سی‌نت، هیئت ملی روابط کار ایالات متحده اخیرا متوجه شده است که آمازون سال گذشته‌ی میلادی به‌ شکل غیر قانونی دو نفر از کارکنان خود را که به‌صورت عمومی از وضعیت انبارهای این شرکت انتقاد و از آمازون درخواست کرده بودند قدم‌هایی در راستای برطرف کردن مشکل تغییرات آب و هوایی بردارد، از کار برکنار کرده است.

ظاهرا هیئت ملی روابط کار به دو کارمند اخراجی آمازون با نام‌های امیلی کانینگهام و مارن کاستا گفته است اگر با آمازون بر سر این پرونده به توافق دست پیدا نکنند، این غول صنعت تجارت الکترونیک را به رفتار ناعادلانه در محیط کار متهم می‌کند.

گفته می‌شود آمازون امیلی کانینگهام و مارن کاستا را در آوریل ۲۰۲۰ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹) پس از انتقاد این دو به شرایط کاری انبارهای آمازون در دوران دنیاگیری ویروس کرونا، اخراج کرده است. کانینگهام و کاستا که طراح تجربه‌ی کاربری هستند، از اعضای فعال گروه «کارمندان آمازون برای عدالت اقلیمی» به‌حساب می‌آمدند و پیشنهاد کمک مالی ۵۰۰ دلاری به کارکنان انبارهای آمازون داده بودند. در آن زمان آمازون گفت کانینگهام و کاستا به‌ دلیل «نقض مکرر سیاست‌های داخلی» اخراج شده‌اند.

آمازون دوشنبه‌ی گذشته ادعایش را تکرار کرد. فردی به نمایندگی از آمازون در ایمیلی که برای رسانه‌ها ارسال کرد گفت: «ما نه به خاطر صحبت علنی درباره‌ی شرایط کاری، امنیت یا پایداری شغلی، بلکه به‌ دلیل نقض مکرر سیاست‌های داخلی به دوران کاری این کارمندان پایان دادیم.»

پس از اخراج کانینگهام و کاستا در سال گذشته‌ی میلادی، ۹ نفر از سناتورهای آمریکایی که در بین آن‌ها معاون فعلی رئیس‌ جمهور آمریکا، کاملا هریس هم حضور داشت نامه‌ای خطاب به رهبران آمازون نوشتند و سیاست‌های اخراج کارمندان را زیر سؤال بردند. 

یافته‌های هیئت ملی روابط کار آمریکا در حالی رسانه‌ای می‌شود که رأی‌گیری تاریخی برای ایجاد اتحادیه در یکی از انبارهای آمازون در آلاباما آغاز شده است. اگر این رأی‌گیری با موفقیت به پایان برسد،‌ قطعا شاهد جنبش‌های مشابهی در سراسر انبارهای آمازون در ایالات متحده خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات