سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کسب‌وکارها را به هم‌فکری برای برون‌رفت از بحران کرونا تشویق کرد

شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از کسب‌‏وکارها خواست برای ارائه‌ی راه‌حل‌‏های برون‌رفت از بحران ویروس کرونا در کشور، با این سازمان هم‌فکری و پیشنهادهای خود را ارائه کنند.
تبلیغات

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با انتشار بیانیه‌ای از تمامی فعالان اقتصادی خواست مشکل‌ها و آسیب‏‌ها و زیان‌‏های ایجادشده به‌واسطه‌ی بحران ویروس کرونا برای کسب‌‏وکارشان را مطرح و راهکار پیشنهادی ارائه کنند. این سازمان در اطلاعیه‌‌اش نوشته است با‌توجه‌به طولانی‌ترشدن دوران قرنطینه در پی شیوع ویروس کرونا، مشکلات و تبعات بیشتری بروز پیدا کرده است و ادامه‌ی روند فعلی علاوه‌بر افزایش پیچیدگی وضعیت، تأثیرات فراوانی بر کسب‌‏وکارهای حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد گذاشت. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به تعدیل نیروی شرکت‌ها در این وضعیت اشاره کرد و گفت:

ناچارشدن کسب‌‏وکارها به تعدیل نیرو و شیوع بیکاری میان نیروی انسانی باعث صدمات جبران‏‌ناپذیر اجتماعی و اقتصادی بلندمدت در کشور خواهد شد. ازآنجاکه سازمان‌های ذی‌ربط جهانی و داخلی پیش‏‌بینی مشخصی از زمان پایان این بحران نکرده‌اند، بدیهی است ادامه‌ی روند فعلی از میزان تحرک فعالان اقتصادی خواهد کاست و سیاست‌گذاری‌ها و استمرار فعالیت و حتی بقای برخی از آن‌‏ها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد شد. همچنین با کاهش این بحران، تأثیرات نامطلوب و مشکلات اقتصادی ناشی از آن بر فضای کسب‌‏وکار به‌تدریج آشکار خواهد شد.

در همین زمینه، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعلام کرده است در هفته‌ی پیش‌ رو، پیشنهادها و راهکارهای خود را برای مدیریت این وضعیت منتشر و از مراجع ذی‌ربط مطالبه می‌کند. این سازمان پیش‌تر از راه‌اندازی دبیرخانه‌ی مستقلی (دبیرخانه‌ی بحران) برای تجمیع مشکلات کسب‌وکارها خبر داده و محورهای اصلی فعالیت آن را موارد ذیل عنوان کرده بود:

  • شناسایی مشکلات کسب‌وکارها
  • جمع‌آوری راهکارهای پیشنهادی برای مواجهه با مشکلات شناسایی‌شده
  • اعلام مشکل‌ها و راهکارها به دولت و حاکمیت و پیگیری اجرای آن‌ها به‌عنوان مطالبه‌ی عمومی صنفی
  • معرفی نماینده به ارگان‌های دولتی و حاکمیتی به‌منظور حضور در کارگروه‌های تشکیل‌شده برای اجرای راهکارهای پیشنهادی

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در پایان از تمامی فعالان اقتصادی در این حوزه دعوت کرد ضمن بیان مشکل‌ها و آسیب‏‌ها و زیان‌‏های ایجادشده در پی بحران ویروس کرونا برای کسب‌‏وکارها، راهکارهای پیشنهادی خود را درزمینه‌ی نحوه‌ی ادامه‌ی فعالیت کسب‏‌وکارها در وضعیت فعلی (با لحاظ اصل حداقل شیوع و حداکثر تحرک) و کاهش تأثیرات اقتصادی نامطلوب بحران بر کسب‏‌وکارها برای این دبیرخانه ارسال کنند. ارسال اطلاعات ازطریق تکمیل فرم برخط است که برای دسترسی به آن می‌توانید اینجا کلیک کنید. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در پایان درخواست کرد راه‌حل‌های پیشنهادی باید ازلحاظ علمی اجرایی باشند:

نیک روشن است این بحران همه‌ی کسب‌‏وکارها را در سطح ملی دربر گرفته و تبعات آن کل فضای اقتصادی کشور را متأثر کرده است و خواهد کرد. بنابراین، ضمن اینکه باید میزان تأثیر این بحران بر بخش‏‌های مختلف این حوزه مشخص شود، راهکارهای پیشنهادی هم باید با وضعیت فعلی کشور تناسب لازم را داشته و امکان اجرای آن ازنظر عملی فراهم باشد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات