چگونه از کارمان لذت ببریم

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
دلیل اینکه دوست داریم آخر هفته‌ها هرگز تمام نشوند و برای به پایان رسیدن روزهای هفته لحظه‌شماری می‌کنیم چیست و چگونه این احساس را دور کنیم؟
تبلیغات

اغلب مردم ترجیح می‌دهند در طول یک روز کاری خودشان را مشغول نگهدارند زیرا زمان سریع‌تر سپری می‌شود و زودتر به ایام دوست داشتنی آخر هفته می‌رسند. همه‌ی مردم جامعه دوست دارند روزهای هفته را سریع‌تر سپری کنند تا آخر هفته‌ی خوبی داشته باشند زیرا از نظر روانی به استراحت نیاز دارند. درصورتی‌که اگر کارشان را دوست داشته باشند در طول هفته احساس بهتری دارند و برای رسیدن هفته‌ی کاری جدید دچار استرس نمی‌شوند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی بیشتری راه‌هایی می‌پردازیم که احساس رضایت شغلی را افزایش می‌دهند.

۱. در طول روز از شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیرید

ثابت شده است شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت و فیسبوک باعث احساس حسادت و نارضایتی شده و فرد را غمگین می‌کند. تصور کنید یک روز سخت کاری را پشت سر می‌گذارید و برای استراحت وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شوید، عکس دوستانتان را می‌بینید که در تعطیلات هستند و با خودتان فکر می‌کنید چه زندگی خوبی دارند درحالی‌که زندگی شما هیچ تعریفی ندارد.

اما شاید دوستتان به تازگی از کارش اخراج شده و برای بهبود روحیه‌ی خود به سفر رفته باشد. اینکه تمام ابعاد زندگی شخصی را نمی‌دانید و شرایط ایده‌آل او را با زندگی خود مقایسه می‌کنید، چیزی جز احساس ناراحتی به همراه نخواهد داشت. بنابراین فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را در طول کار کنار بگذارید و بعد از اتمام ساعات کاری سراغش بروید.

i love my job

۲. اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و محصولات کسب کنید

مهم نیست در بخش فروش، منابع انسانی، امور مالی، بازاریابی یا امور قانونی شرکت کار می‌کنید، آیا واقعا در مورد محصولات و خدمات شرکت اطلاعات دارید؟ می‌دانید محصولات چگونه به دست مشتری‌ها می‌رسند؟ اگر در بخش فروش کار می‌کنید آیا در مورد تکنولوژی و نحوه‌ی توسعه‌ی آن اطلاعات دارید؟ سعی کنید تعامل بیشتری با سازندگان محصول داشته باشید و اطلاعات درج شده داخل وب‌سایت را با دقت مطالعه کنید.

۳. از اخبار و احساسات منفی دوری کنید

در تمامی شرکت‌ها سر موضوع‌های مختلف بین کارمندان اختلاف نظر وجود دارد. به‌عنوان مثال عده‌ای از کیفیت لوازم‌تحریر خریداری شده راضی نیستند و عده‌ای در مورد انتخاب کارمند نمونه‌ی ماه به توافق نمی‌رسند. اما تنها چیزی که در محیط کار باید برای همه‌ی کارمندان اهمیت داشته باشد این است که علت عدم رضایت مشتری را پیدا کرده و برای بهبود آن تلاش کنند. بنابراین بهتر است از کارمندان ناراضی دوری کنید.

۴. هدف مشخصی از سوی مدیر دریافت کنید

تمام مدیران یکسان نیستند و رفتار خوبی ندارند، به همین ترتیب بسیاری از کارمندان نیز عملکرد خوبی در محیط کار ندارند. از مدیر خود بخواهید هدف ملموسی به شما بدهد یعنی بگوید چه انتظاری دارد و کار مورد نظر باید تا چه زمانی تحویل داده شود. کار مورد نظر شاید بخشی از یک پروژه‌ی بزرگ باشد اما به هر حال دانستن اینکه مهلتی برای انجام پروژه دارید و اتمام آن یک دستاورد خواهد بود، احساس بهتری در مورد کار و خودتان می‌دهد.

i love my job

۵. انگیزه پیدا کنید

در مسابقه‌ی بین سگ‌ها، یک خرگوش مکانیکی قرار می‌دهند و سگ‌ها برای دنبال کردن آن با سرعت زیادی شروع به دویدن کرده و مسابقه می‌دهند. درواقع وجود خرگوش برای دویدن به آن‌ها انگیزه می‌دهد. شما نیز باید خرگوش یا همان انگیزه‌ی خود را در محیط کار پیدا کنید. همیشه در هر شرکت یا در هر صنعتی افراد موفق و شناخته‌شده‌ای هستند که همیشه ترفیع می‌گیرند و با اعتمادبه‌نفس هستند زیرا به‌عنوان بهترین فرد در حرفه‌ی کاری خود شناخته می‌شوند. داشتن رقابت سالم بسیار خوب است. تنها کافی است فرد مورد نظر یعنی شخصی که همیشه به‌عنوان بهترین فرد شناخته می‌شود را پیدا کرده و سعی کنید از او بهتر باشید.

شغل هر فرد، سفری است که ناشناخته‌های درون او را پیدا می‌کند. اگر بی‌صبرانه منتظر رسیدن تعطیلات آخر هفته هستید، هیچ موقع ظرفیت واقعی خود را پیدا نخواهید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات