اپل از یک به‌روزرسانی اساسی نرم‌افزاری برای اسپیکر هوشمند هوم پاد رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
هرچند نسل دوم اسپیکر هوم‌پاد امشب در رویداد رونمایی از آیفون ۲۰۱۸، معرفی نشد؛ اما اپل وعده‌ی یک به‌روزرسانی اساسی را برای این دستگاه داد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بسیاری انتظار داشتند که اپل امشب در سالن گردهمایی استیو جابز از محصولات سخت‌افزاری متعدد و جدیدی رونمایی کند؛ اما کوپرتینونشین‌ها به‌جز سه مدل ارتقاءیافته از آیفون با فناوری فیس آیدی و نسل چهارم و به‌شدت بهبودیافته‌ی اپل واچ، معرفی دیگر محصولات خود همچون نسل جدید آیپد پرو را به تاریخی دیگر موکول کردند. علاوه‌بر این، اپل نسل دوم هوم‌پاد را نیز معرفی نکرد؛ با وجود این از طرفداران اسپیکر هوشمند خود غافل نشد و اعلام کرد که به‌زودی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری اساسی برای این گجت صوتی مبتنی بر سیری منتشر خواهد شد. در نتیجه به‌نظر می‌رسد که شایعه‌ی عرضه‌ی هوم‌پاد ۲ در پاییز امسال منتفی می‌شود.

تا این لحظه، بزرگترین ویژگی تازه‌ی هوم‌پاد ۳۴۹ دلاری که در آینده‌ی نزدیک آن را دریافت خواهد کرد، قابلیتی است که خانواده‌ی گوگل هوم و آمازون اکو از مدتی پیش قادر به ارائه‌ی آن هستند. این ویژگی، تماس‌های تلفنی نام دارد. کاربر اکنون می‌تواند به‌سادگی از سیری بخواهد تا از بین مخاطبانش با شخصی تماس بگیرد یا با کیفیت صدای شفاف و بدون استفاده از دستان خود، شماره‌ی تلفن به‌خصوصی را برای او بخواند.

توانایی تعیین تایمرهای مختلف نیز قابلیتی است که از چندی پیش انتظار ارائه‌ی آن می‌رفت. کاربران همچنین از این پس می‌توانند با ویژگی «جستجو از طریق متن ترانه» و خواندن تکه‌ای از متن آهنگ مورد نظر خود از سیری بخواهند تا آن قطعه را پیدا و پخش کند. علاوه‌بر این، سیری اکنون قادر به تکلم صریح به زبان اسپانیایی برای کاربران در ایالات متحده، اسپانیا، مکزیک و همچنین فرانسه‌زبانان کانادایی است. میانبرهای مشابه سیری که روی آیفون و آیپد پیشنهاد می‌شوند، اکنون در هوم‌پاد نیز قابل دسترسی هستند و به‌عنوان آخرین ویژگی، قابلیت‌های یافتن گوشی به اسپیکر هوشمند اپل افزوده شده است و کاربر می‌تواند گوشی گم‌شده یا مخفی‌شده‌ی خود را به‌راحتی از طریق آن پیدا کند.

در مجموع، همچنان به‌نظر می‌رسد که هوم‌پاد به‌عنوان تمرکز فرعی اپل محسوب می‌شود و این شرکت هنوز عرصه‌ی اسپیکرهای هوشمند را چندان جدی نگرفته است.. اپل تاریخ دقیق انتشار به‌روزرسانی‌های یادشده را اعلام نکرد؛ اما احتمال می‌رود که دسترسی به آن‌ها همزمان با انتشار iOS 12 در هفته‌ی آینده (دوشنبه ۲۶ شهریور) امکان‌پذیر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات