گوگل هوم به قابلیت پردازش دو فرمان صوتی همزمان مجهز شد

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل هوم با دریافت به‌روزرسانی جدید می‌تواند دو فرمان صوتی همزمان را پردازش و اجرا کند.
تبلیغات

رقابت بین گوگل هوم و آمازون اکو برای جلب نظر مشتریان همچنان ادامه دارد. در جدیدترین اقدام، گوگل امروز ویژگی جدیدی برای اسپیکر خود منتشر کرد که می‌تواند برگ برنده‌ای برای این محصول باشد. به نظر می‌رسد به‌روزرسانی جدید، قابلیت انجام دو فرمان صوتی را برای گوگل هوم به ارمغان می‌آورد. این قابلیت کارآمدی است؛ زیرا قبل از این به‌روزرسانی، کارهایی که از گوگل هوم می‌خواستید، باید به‌صورت تک‌تک و در فرمان‌های صوتی جداگانه بیان می‌کردید.

به گزارش CNET، اکنون می‌توانید دو فرمان را با هم بیان کنید؛ مثلا فرمان مربوط به پخش موسیقی و سؤال از آب و هوا را پشت‌سر‌هم بگویید. بر اساس تست‌هایی که Cnet انجام داده است، اکثر فرمان‌های صوتی دوتایی به‌خوبی کار می‌کنند و تنها سؤال در مورد اطلاعات ترافیک کمی دستیار صوتی گوگل را با مشکل مواجه می‌کند.

اینکه فرمان‌های مربوط به ترافیک بعضی اوقات کار نمی‌کنند ممکن است به این دلیل باشد که گوگل هنوز در حال کار روی این قابلیت است. در هر صورت، چه این قابلیت کامل شده باشد و چه در دست توسعه باشد، از اضافه شدن قابلیت جدید و کارآمدی در دستیار صوتی گوگل خبر می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که آمازون نیز قابلیت نسبتا مشابهی به نام Routines در الکسا ارائه می‌کند. به کمک الکسا روتینز، کاربر می‌تواند گروهی از اقدامات را برای اسپیکر هوشمند تعریف کند تا وقتی عبارت خاصی را می‌گوید آن اقدامات همگی انجام شوند. گوگل نیز قصد دارد نسخه‌ی مخصوص خود از روتینز را منتشر کند؛ اما تا آن زمان قابلیت ارسال فرامین دوتایی می‌تواند بسیار رضایت‌بخش باشد.

باید توجه داشته باشید که در حال حاضر، گوگل هوم تنها از پس دو فرمان پشت‌سرهم می‌تواند بربیاید؛ یعنی اگر فرمان سه‌تایی ارسال کنید به شما خواهد گفت که نمی‌تواند همه را انجام دهد. بنابراین، فعلا تعداد فرمان‌های صوتی همزمان به دو مورد محدود می‌شود. ممکن است در آینده این قابلیت گسترش یابد و توانایی اجرای چند فرمان را پیدا کند. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. فعلا اگر گوگل هوم دارید می‌توانید قابلیت جدید فرمان دوگانه را امتحان کنید و لذت ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات