هدست بعدی متا Project Cambria از نوع واقعیت ترکیبی خواهد بود

یک‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رندرهای جدید Project Cambria متا که براساس نمونه‌ی واقعی این محصول طراحی شده‌اند، تآیید می‌کند که این محصول هدست واقعیت ترکیبی خواهد بود.
تبلیغات

متا (فیسبوک سابق) در اکتبر گذشته و در رویداد Connect هدست جدید خود موسوم به Project Cambria را رونمایی کرد. رندرهای فاش‌شده از این محصول نشان‌دهنده‌ی بند داخلی و پشتیبانی بهتر از عینک بود.

اکنون کانال یوتیوب SadlyItsBradley ویدئویی منتشر کرده است که در آن براساس شایعه‌ها و عکس‌های واقعی، رندرهای Cambria را به‌نمایش گذاشته است. این کانال یوتیوبی به منبعی اشاره کرده است که ادعا می‌کند طراحی Project Cambria نهایی شده است. طبق اعلام این منبع، تولید انبوه هدست جدید متا به‌زودی آغاز خواهد شد.

به‌گزارش AndroidCentral، رندرهای جدید Project Cambria نشان‌ می‌دهد بخش جلویی این هدست شفاف خواهد بود و روی آن ۶ دوربین تعبیه شده است که از فناوری واقعیت ترکیبی تمام‌رنگی HD پشتیبانی می‌کنند. ظاهراً درمقایسه‌با طراحی مشکی نشان‌داده‌شده در رندرهای سال گذشته، دوربین‌ها در محصول نهایی متا مشاهده‌‌کردنی‌تر خواهند بود.

لبه‌ی جلویی Quest 2 به چهار دوربین داخلی کوچک مجهز شده است؛ اما Cambria از پنل جلویی شفافی بهره می‌برد که تضمین می‌کند متا حسگرها را در مرکز این دستگاه قرار داده است. همچنین، رندرهای جدید از تغییراتی در طراحی Cambria درمقایسه‌با Quest حکایت می‌کند که ظاهر آن را جذاب‌تر می‌کند و مطمئن می‌شود که افراد با قراردادن این هدست روی سر خود، خواهند توانست سایر حاضران در اتاق را ببینند.

به‌احتمال فراوان جفت دوربین‌های بالا و وسط Cambria از ردیابی دستی بهبودیافته پشتیبانی می‌کنند و دوربین‌های میانی پایین نیز عمق میدان دید را اندازه‌گیری خواهند کرد. افزون‌براین، گویا دوربین‌های بخش پایینی این هدست برای مشاهده‌ی اطراف در نظر گرفته شده است.

ناگفته نماند دوربین‌های بخش پایینی Cambria به‌‌طور مشهودی پایین‌تر از جایی تعبیه‌شده‌اند که چشم کاربر قرار دارد و متا باید از نرم‌‌افزار برای تنظیم دید استفاده کند. ظاهراً متا در Cambria از تراشه‌ی اسنپدراگون XR2 نسل یک استفاده خواهد کرد؛ یعنی همان پردازنده‌ای که در Quest 2 نیز به‌کار رفته است. البته هدست جدید این شرکت از سیستم خنک‌کننده‌ی بهتری بهره می‌برد. گفتنی است که متا Cambria را به‌عنوان دستگاهی برای بازی بازاریابی نمی‌کند.

متا از پنکیک اپتیک (Pancake Optics) برای نازک‌ترکردن لنزهای Cambria استفاده کرده که این ویژگی باعث شده است وزن این محصول درمقایسه‌با Quest 2 کاهش یابد. براساس اطلاعات موجود، وضوح هر لنز این هدست ۲۱۶۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز نیز پشتیبانی خواهد کرد. در این بخش، متا از فناوری mini LED استفاده کرده است که به ارائه‌ی کنتراست بهتر و رنگ مشکی عمیق‌تر کمک می‌کند.

در مقام مقایسه، هر لنز Quset 2 از وضوح ۱۹۲۰ در ۱۸۳۲ پیکسل بهره می‌برد؛ درحالی‌که هر لنز هدست پلی‌استیشن VR 2 وضوح ۲۰۴۰ در ۲۰۰۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. این یعنی Cambria ازنظر وضوح تصویر درمقایسه‌با رقبایش پیشرفت داشته است. نکته‌ی مهم دیگر اینکه میدان دید Cambria شباهت زیادی به Quest 2 خواهد داشت.

رندر هدست Project Cambria متا
رندر هدست Project Cambria متا
رندر هدست Project Cambria متا
رندر هدست Project Cambria متا

به‌احتمال فراوان سیستم صوتی Cambria همچنان شبیه Quest 2 خواهد بود؛ اما متا این‌بار از میکروفون دوگانه‌ی بهبودیافته با قابلیت لغو اکو در این هدست بهره گرفته است.

ازنظر قابلیت‌های واقعیت افزوده، هدست Cambria متا محصولی هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد؛ اما اگر به افزایش کیفیت اجرای بازی روی این محصول امیدوار بودید، با‌‌‌توجه‌‌‌به مشخصات ارائه‌شده در گزارش‌های اخیر، به‌نظر نمی‌رسد این هدست ازنظر قدرت اجرای بازی‌ها تفاوت زیادی با Quest 2 داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات