نمونه نهایی Optimus، ربات انسان‌نمای تسلا، احتمالاً در ماه سپتامبر رونمایی می‌شود

شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک می‌گوید رویداد AI Day تسلا هشتم شهریورماه امسال برگزار می‌شود. این شرکت احتمالاً در رویداد AI Day نسخه‌ی فعال ربات انسان‌نمای Optimus را به نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در توییت جدیدی اعلام کرد برگزاری رویداد AI Day از ماه اوت (مرداد و شهریور) به روز ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (۸ شهریور ۱۴۰۱) منتقل شده تا شاید شرکت تحت مدیریتش بتواند تا آن زمان نمونه‌ی پیش‌تولید ربات مورد انتظار Optimus را به نمایش بگذارد. ایلان ماسک می‌گوید احتمالاً در مراسم یادشده نسخه‌ای فعال از ربات Optimus را خواهیم دید.

براساس گزارش ورج، ایلان ماسک سال گذشته‌ی میلادی گفت شرکت خودروساز تسلا روی ربات‌های انسان‌نما کار می‌کند و این ربات‌ها وظیفه‌ی انجام کارهای تکراری و خسته‌کننده را که انسان‌ها از انجام آن‌ها بیزارند برعهده خواهند گرفت.

در جریان برگزاری رویداد پیشین AI Day اطلاعات چندان زیادی از ربات انسان‌نمای آپتیموس اعلام نشد، بااین‌حال ایلان ماسک مثل همیشه وعده‌های بزرگی درباره‌ی آن مطرح کرد. ایلان ماسک سال گذشته گفت که در سال ۲۰۲۲ نمونه‌ی فعال این ربات را به نمایش می‌گذارد.

تسلا تاکنون بارها ایده‌هایی تخیلی مطرح کرده که هیچ‌گاه به محصولی واقعی تبدیل نشده‌اند. از بین این ایده‌ها می‌توانیم به شبکه‌ی Supercharger خورشیدی، امکان تعویض باتری خودرو، شارژر رباتیک شبیه مار، سفر بین‌شهری ازطریق موشک و تولید خودرویی خودران که امکان احضار کردن آن در سراسر کشور آمریکا وجود داشته باشد اشاره کنیم.

ماسک تبحر خاصی در تبدیل کردن خودش به تیتر یک رسانه‌ها دارد، خصوصاً وقتی بخواهد توجه رسانه‌ها را از خبرهای بد به خبرهای هیجان‌انگیز جلب کند. اقدام ماسک برای تصاحب توییتر وارد حاشیه شده و نهادهای تنظیم مقررات در ایالات متحده در حال بررسی احتمال نقض قانون توسط ماسک به دلیل اطلاع‌رسانی دیرهنگام درباره‌ی تصاحب ۹ درصد از سهام توییتر هستند.

از طرفی نهادهای دولتی در حال تحقیق روی تسلا هستند تا دلیل تصادف خودروهای این شرکت با وسایل نقلیه‌ی اضطراری را متوجه شوند. در کنار این‌ها تسلا روند استخدام نیروهای جدید را متوقف کرده است و قصد دارد ۱۰ درصد از نیروهای فعلی خود را اخراج کند.

ایلان ماسک گاهی اوقات به وعده‌هایش جامه‌ی عمل می‌پوشاند. شرکت تحت مدیریت ماسک خودروهایی می‌سازد که بدون شک بهترین خودروهای الکتریکی بازار هستند. دیگر شرکت ایلان ماسک یعنی اسپیس ایکس موشک‌هایی تولید می‌کند که روی زمین فرود می‌آیند و امکان استفاده‌ی مجدد از آن‌ها وجود دارد. بااین‌حال رباتی انسان‌نما که مطابق وعده‌های مطرح‌شده باشد، کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد.

تولید رباتی که از پس انجام کارهای انسانی بربیاید، پروژه‌‌ای خواهد بود که هیچ شرکتی در دنیا به عملی کردن آن حتی نزدیک هم نشده است. حتی Boston Dynamics که یکی از پیشرفته‌ترین ربات‌های دوپای دنیا را تولید کرده همواره گفته این ربات‌ها نمونه‌هایی آزمایشی هستند. ربات Atlas شرکت Boston Dynamics با وجود بیش از یک دهه فعالیت همچنان از پس ساده‌ترین کارها برنمی‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات