ایلان ماسک: ربات Optimus ارزش بیشتری نسبت به تجارت خودروی تسلا خواهد داشت

پنج‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک ادعا می‌کند ربات انسان‌نمای آپتیموس، که برای ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است، ارزش بیشتری نسبت به تجارت خودرو و FSD دارد.
تبلیغات

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا می‌گوید ربات آپتیموس (Optimus) این شرکت «ارزش بیشتری نسبت به تجارت خودرو و FSD خواهد داشت». FSD یا «full self-driving»، سیستم پیشرفته‌ی کمک راننده‌ی تسلا است که برای انجام برخی از وظایف رانندگی خودکار، به دوربین‌ها و فناوری بینایی رایانه‌ای متکی است. اشتراک FSD برای دارندگان تسلا حدود ۱۲هزار دلار تا ۱۹۹ دلار در ماه هزینه دارد.

تک‌کرانچ می‌نویسد، ماسک در جریان گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول شرکت در سال ۲۰۲۲ گفت تسلا در حال کار کردن روی ربات انسان‌نمای خود است. آپتیموس اولین بار در آگوست ۲۰۲۱ در مراسم افتتاحیه‌ی روز هوش مصنوعی تسلا معرفی شد. این ربات ۸٫۵ اینچی به کار تسلا در شبکه‌های عصبی و ابررایانه‌های پیشرفته Dojo متکی است. قرار است این ربات کارهایی مانند خرید مواد غذایی و دیگر وظایف روزمره را انجام دهد.

ماسک در اوایل ماه جاری طی مراسم افتتاحیه‌ی گیگافکتوری آستین تسلا گفت موج جدیدی از محصولاتی مانند آپتیموس در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهند شد. وی روز چهارشنبه گفت:

از اینکه مردم به بزرگی برنامه‌ی ربات آپتیموس پی نبردند، شگفت‌زده شدم. اهمیت آپتیموس در سال‌های آینده آشکار خواهد شد. کسانی که خوب نگاه کرده و با دقت گوش می‌کنند، می‌فهمند آپتیموس در نهایت ارزش بیشتری نسبت به تجارت خودرو و FSD خواهد داشت.

درست است که تسلا شرکتی موفق است، اما اینکه بتواند چنین ایده‌ای را به‌زودی وارد بازار کند کمی غیرواقعی به نظر می‌رسد. سال‌ها است که شرکت‌های دیگر تلاش می‌کنند ربات‌های انسان‌نما بسازند تا کار انسان را به جای او انجام دهند اما هنوز هیچ‌کدام به موفقیت کامل نرسیده‌اند. باید به این نکته اشاره کرد که بوستون دینامیکس ۲۵ سال برای ساخت ربات Atlas و آموزش آن زمان صرف کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات