اپل فروش لوازم جانبی مجیک با رنگ خاکستری فضایی را خاتمه داد

شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل دیگر در فروشگاه‌های آنلاین و خرده‌فروشی خود لوازم جانبی مجیک را با رنگ خاکستری فضایی به فروش نمی‌رساند.
تبلیغات

اپل سال ۲۰۱۷ دسته‌ای جدید از کامپیوترهای چندمنظوره خود را با نام آی‌مک پرو رونمایی کرد که در آن مقطع، سخت‌افزار و نمایشگر به‌مراتب بهتر از نسخه‌های استاندارد در اختیار کاربران قرار می‌داد. غول دنیای فناوری در کنار این محصول، از مجیک ماوس، مجیک کیبورد و مجیک ترک‌پد با رنگ خاکستری فضایی رونمایی کرد تا آی‌مک‌های حرفه‌ای را متمایز از دیگر محصولات این خانواده نشان بدهد.

هر سه وسیله‌ی جانبی یادشده در ابتدا فقط به‌عنوان گزینه‌های ساخته‌شده برای آی‌مک پرو در دسترس بودند و اپل ادعا می‌کرد که فقط با این کامپیوترهای مک به‌ فروش می‌رسند؛ اما دیری نپایید که اپل فروش جداگانه‌ی لوازم جانبی مذکور را به‌ دلیل خواسته‌ی کاربران آغاز کرد. حال گفته می‌شود اپل کاملا فروش لوازم جانبی مجیک با رنگ خاکستری فضایی را متوقف کرده است.

اپل در اواسط ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) اعلام کرد که دیگر لوازم جانبی خاکستری فضایی را تولید نخواهد کرد؛ اما فروش محموله‌های باقی‌مانده همچنان ادامه خواهد داشت؛ اما اکنون گزینه‌ی خرید آن‌ها کاملا از فروشگاه آنلاین اپل پاک شده است.

اپل مدت‌ها است که نسخه‌ی جدیدی از آی‌مک پرو معرفی و عرضه نکرده و به‌نوعی آخرین به‌روزرسانی جزئی این خانواده از کامپیوترهای مک به اکتبر (مهر) سال گذشته بازمی‌گردد که تنها یک پیکربندی جدید ارائه شد. افزون بر این، چندی پیش اپل با به‌روزرسانی فهرست محصولاتش، گزینه‌های خرید برخی از پیکربندی‌های آی‌مک پرو را به‌شدت محدود کرد. گفته می‌شد این امر به‌ دلیل توقف تولید و فروش آخرین واحدهای آی‌مک پرو انجام شده است و اکنون توقف فروش لوازم جانبی آن، شاید بدین معنا باشید که اپل به‌زودی از نسل بعدی این محصولات رونمایی خواهد کرد. از سوی دیگر، این حرکت می‌تواند به منزله‌ی این باشد که اپل دیگر علاقه‌ای به تولید آی‌مک‌ حرفه‌ای ندارد که کمی دور از انتظار خواهد بود.

طبق شایعات قبلی، اپل در حال کار روی دو پردازنده بسیار قدرتمند مجهز به هسته‌های پردازشی و گرافیکی دو تا چهار برابر تراشه M1 است که احتمالا در بطن مک پرو ۲۰۲۲ تعبیه خواهد شد؛ بنابراین، این احتمال وجود دارد که آی‌مک پرو نیز برای تأمین قدرت پردازشی به همان پردازنده‌ها مجهز شود و در کنار مک پرو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به‌عنوان حرفه‌ای‌ترین کامپیوترهای مک روند مهاجرت از پردازنده‌های اینتل را تکمیل کند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات