اپل احتمالا تولید و فروش آی‌مک پرو را متوقف خواهد کرد

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد اپل عرضه‌ی برخی از نسخه‌های آی‌مک پرو را متوقف کرده است و آن را تنها در یک پیکربندی می‌فروشد.
تبلیغات

به‌گزارش اپل‌اینسایدر، اپل با به‌روزرسانی فهرست محصولاتش، گزینه‌های خرید برخی از پیکربندی‌های آی‌مک پرو را به‌شدت محدود کرده است. گفته می‌شود این امر به‌دلیل توقف تولید و فروش آخرین واحدهای آی‌مک پرو انجام شده است. شواهد حاکی از آن است که اپل توسعه‌ی نسخه‌ی جدید کامپیوترهای استاندارد آی‌مک را با کالبد و قلب تپنده‌ای جدید آغاز کرده است و اکنون، توقف تولید آی‌مک پرو شاید بدین‌معنی باشد که نسخه‌ی جدید این محصول نیز به‌زودی عرضه خواهد شد.

کاربران با مراجعه به صفحه‌ی رسمی آی‌مک پرو در فروشگاه آنلاین اپل، به متنی با عنوان «هنگام تهیه‌ی آخرین نسخه هستید» مواجه شده‌اند. درحالی‌که مشتریان قبلا می‌توانستند آی‌مک پرو را با مشخصات مختلف پیکربندی کنند، اکنون تنها یک گزینه برای خرید وجود دارد.

این گزینه پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای ۳ گیگاهرتزی Intel Xeon W با ۳۲ گیگابایت حافظه ECC و فرکانس ۲۶۶۶ مگاهرتز، ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع SSD، گرافیک ۸ گیگابایتی Radeon Pro Vega 56 و ۱۰ گیگابایت اترنت را ارائه می‌دهد. ناگفته نماند قیمت این محصول ۴،۹۹۹ دلار است و گزینه‌ای برای به‌روزرسانی یا شخصی‌سازی سفارش خود اپل وجود ندارد.

به‌طورکلی، این تغییر برای فروشندگان و خُرده‌فروشی‌های شخص ثالث صدق نمی‌کند؛ زیرا آن‌ها برخی از تنظیمات دیگر را در‌دسترس خواهند داشت. اگرچه اپل اعلام نکرده است تولید این مدل متوقف شده است، حداقل محدودیت در انتخاب پیکربندی و متن هشدار در صفحه‌ی رسمی اپل، به‌نوعی به توقف تولید این مدل اشاره می‌کند. افزون‌براین، هنوز مشخص نیست آی‌مک پرو برای همیشه متوقف خواهد شد یا نسخه‌ی جدید آن در دست تولید است.

براساس گزارش‌های قبلی، نسل بعدی کامپیوترهای آی‌مک بزرگ‌ترین بازطراحی بصری اپل در سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شوند و کوپرتینونشین‌ها دو نسخه از آی‌مک را با نام رمز «J456» و «J457» در دست تولید دارند؛ بنابراین، ممکن است مدل J457 با مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند، جایگزینی برای آی‌مک پرو باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات