تیک تاک از اینستاگرام و فیسبوک درخواست حمایت کرد

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل تیک تاک برای مقابله با تحریم اپلیکیشن در آمریکا از رقبایش کمک خواست.
تبلیغات

ونسا پاپاس، مدیرعامل تیک‌تاک، از فیسبوک و اینستاگرام درخواست می‌کند که به چالش‌های این اپلیکیشن بپیوندند و از فرایندهای حقوقی آن در دادگاه حمایت کنند. این درخواست تیک‌تاک به‌دنبال فرمان اجرایی اخیر دولت ترامپ بوده است که به‌تازگی اعلام کرد از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور)، دانلود اپلیکیشن تیک‌تاک را مسدود می‌کند.

روز جمعه ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور)، وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که از روز یکشنبه ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور)، دانلود تیک‌تاک و ویچت برای مردم آمریکا مسدود می‌شود. درواقع، امکان اجرای اپلیکیشن چینی برای افرادی وجود دارد که پیش‌تر آن‌ را نصب کرده‌اند؛ اما پس از تاریخ ذکرشده، دانلود تیک‌تاک از فروشگاه‌های دانلود اپلیکیشن آمریکا برداشته می‌شود.

روز گذشته، آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، در توییتی عنوان کرد که مسدودشدن تیک‌تاک به‌ضرر پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و فیسبوک و کل اینترنت می‌شود. پاپاس نیز در پاسخ به این توییت گفت:

وقت آن رسیده که رقابت را کنار بگذاریم و روی آزادی‌بیان و فرایندهای قانونی علیه تیک‌تاک تمرکز کنیم.

۲۷ آگوست (۶ شهریور)، کوین مایر پس از ۶ ماه از سمَت مدیریت عامل تیک‌تاک کناره‌گیری کرد. شایعات اخیر ادعا می‌کنند که کوین سیستروم، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل پیشین اینستاگرام، احتمالا جانشین مایر شود و به‌دنبال این موضوع، پاپاس درخواست پشتیبانی از این پلتفرم را مطرح کرد.

از ابتدای سال جاری میلادی، ترامپ تیک‌تاک را تهدیدی برای امنیت اطلاعات آمریکا دانست و به‌همین‌منظور، دو گزینه پیش روی بایت‌دنس، شرکت چینی مالک اپلیکیشن‌، قرار داد که تا ۱۵ سپتامبر فعالیت‌های تیک‌تاک در آمریکا را به شرکت‌های آمریکایی واگذار کند یا درغیراین‌صورت، به‌طور کلی فعالیت‌های این اپلیکیشن در کشورش ممنوع می‌شود.

شرکت‌های آمریکایی زیادی خواهان خرید تیک‌تاک شدند که درنهایت، اوراکل وارد مذاکره با بایت‌دنس شد تا بخشی از سهام تیک‌تاک را بخرد. ماه آگوست، بایت‌دنس پس از صدور فرمان واگذاری تیک‌تاک به شرکت‌های آمریکایی از ترامپ شکایت کرد و گفت مدرکی مبنی‌بر تهدید امنیت ملی آمریکا به‌وسیله‌ی تیک‌تاک وجود ندارد.

پس از صدور فرمان وزارت بازرگانی آمریکا، تیک‌تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت چینی به شفافیت و مسئولیت‌پذیری بسیار پایبند بوده است. همچنین، درادامه‌ی این بیانیه آمده که تیک‌تاک در توافق با آمریکا وارد مذاکره با اوراکل شده و قرار است شرکت آمریکایی مسئول اداره‌ی واحد مستقر تیک‌تاک در آمریکا شود که شامل خدمات‌رسانی به مشتریان آمریکایی است.

تیک‌تاک در واکنش به تحریم‌های آمریکا در این بیانیه گفت:

همچنان به ردکردن دستور ناعادلانه‌ی ترامپ ادامه می‌دهیم که بدون حکم اجرایی و شواهدی بر تهدید امنیت مردم آمریکا علیه تیک‌تاک اجرا شده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات