چین مسدود شدن تیک تاک در آمریکا را به فروش آن ترجیح می‌دهد

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
مقامات چین نگران هستند که فروش تیک تاک به شرکت‌های آمریکایی نشان‌دهنده‌ی ضعف این کشور در جهان محسوب شود.
تبلیغات

درحالی‌که دولت آمریکا به ریاست جمهوری ترامپ به‌شدت به بایت‌دنس، فشار می‌آورد تا حداقل تجارت خود در ایالات متحده را به یکی از شرکت‌های آمریکایی بفروشد، مقام‌های چین از فروش تیک تاک ابراز نگرانی کرده‌اند. در گزارش رویتر نقل شده است که مقام‌های چینی ترجیح می‌دهند اپلیکیشن تیک تاک در ایالات متحده مسدود شود تا شاهد فروش آن به یکی از شرکت‌های آمریکایی باشند.

در گزارش رویترز از سه منبع نزدیک به مقام‌های چین نقل می‌شود که سران کشور چین نگران هستند فروش تیک تاک با فشار مستقیم واشنگتن به اعتبار بایت‌دنس و درنتیجه کشور چین ضربه بزند. چنین اتفاقاتی در حالی است که ضرب الاجل دونالد ترامپ برای تصمیم‌گیری سران بایت‌دنس در جهت فروش تجارت مرتبط با ایالات متحده‌ی تیک تاک تا ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) خاتمه می‌یابد.

دونالد ترامپ در تلاش است که تیک تاک توسط یکی از شرکت‌های آمریکایی خریداری شود و حتی نظر مثبت خود در خرید نه‌تنها بخش مرتبط با ایالات متحده، بلکه تجارت جهانی تیک تاک را نیز بارها نشان داده است. مقام‌های چین تدابیری در نظر گرفته‌اند که فروش تیک تاک به شرکت‌های خارجی دشوارتر و زمان‌بر شود. چنین تصمیمی نشان می‌دهد که امکان فروش اپلیکیشن تیک تاک به شرکت‌های آمریکایی وجود دارد و دولت چین می‌خواهد از وقوع چنین اتفاقی تا حد ممکن جلوگیری کند.

درحال‌حاضر والمارت، اوراکل و مایکروسافت حاضر هستند که تجارت مرتبط با ایالات متحده‌ی اپلیکیشن تیک تاک را خریداری کنند و حتی شایعاتی وجود دارد که در برخی از مذاکرات حتی تا پیشنهاد خرید تجارت جهانی تیک تاک نیز پیش رفته‌اند.

مقام‌های شرکت بایت‌دنس در مورد اینکه آیا فشاری از سوی دولت چین در مورد مسدودسازی تیک تاک در ایالات متحده وارد شده است یا خیر توضیح داده‌اند: «دولت چین هیچگونه درخواستی از ما برای مسدودسازی تیک تاک در ایالات متحده یا هر بازار دیگری ارائه نداده است.»

بااین‌حال، مقام‌های بایت‌دنس امیدوار هستند که تنش‌های به‌وجود آمده به نوعی برطرف شده و تیک تاک همچنان به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات